Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Bluff
Tja

Bilia var snåla när jag tog ut min V70 för ca 370k och kunde inte slänga med ett par fälgsidor till plåtfälgarna. Kollade med leasingbolaget idag och jag kan ta ut fälgsidor som då läggs på på min tjänstebil som extratillbehör.

Frågan är nu vad dessa fälgsidor kostar MIG i slutändan (är rätt övertygad om att det är skitpengar, men det vore kul att veta).

Bilens pris: 293000 kr
ca förmånsvärde :370000 kr
Fälgsidorna: 700 kr

Vad tror ni?

Tack!

/Johan
Självklart skulle du ha fått 4 fälgsidor gratis.

Åk tillbaka och kräv 4 extra fälgsidor, eller en helrekond framåt våren som kompensation för ditt merarbete.

Gratis är gott.

:wink:
av Bluff
Det ska tilläggas att jag fick jävligt mycket för pengarna. Vi var ett par kollegor som förhandlade fram ett paket. Jag fick ut över det in ett par ganska kostsamma saker... Försökte få med fälgsidor, men fick NEJ...

Vad tror ni om kostnaden?

/Johan
23 öre/dag i 3 år. :-O)
av Bluff
23 öre?!?

Var det en påhittad skojig siffra som ligger ganska nära verkligheten, eller hur fick du fram den siffran?

/Johan
av Bluff
Fälgsidorna blir ju inte företagets, de blir leasingbolagets... Ingen speciellt kostnad för firman, men det skulle nekas på högre nivå. Tar ut det på leasinbolaget och det läggs på mitt förmånsvärde.

/Johan

V60 T6 är en fantastisk bil på må[…]

Det låter sannerligen inte hälsosamt at[…]

Normalt på Japanska bilar av dessa årg[…]

3G släcks

Jag lyfter upp frågan igen. Vad gäll[…]