Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jocke S.
Blev påbackad för några dagar sedan. Resultat: Vänster framskärm intryckt + att troligtvis förardörren har fått en känga också.
Jag backade ut ur parkeringsfickan på jobbet och såg (när jag var ute ur fickan) att en annan bil börjat backa ut och backade mot mig. För att inte förvärra för den föraren, så stannar jag och väntar tills den andra bilen åkt. Då dennes bil backade ut ifrån en ficka på motsatt sida (ett par parkeringar från min) hade denna bilen gott om utrymme att backa ut och åka vidare... Men istället backar den bara vidare mot min bil...
Då jag förstår att föraren inte kommer att bromsa, så tutar jag för att göra föraren uppmärksam. Men föraren reagerar inte förren dennes bil sitter i min framskärm. Efter tio sekunder kör föraren fram två meter och kliver ut.
Damen som backat på mig börjar direkt ifrågasätta vilkens fel det var då vi båda backade... Dessutom påpekade hon att hon inte såg att min bil stod bakom hennes. Då det är en arbetskollega och då vi inte kom överrens, bestämde vi att vi skulle skicka en varsin skaderapport till våra försäkringsbolag.
Dagen efter då jag mötte henne på jobbet...hade hon "troligtvis" kommit på att man inte kan säga att man inte haft uppsikt bak när hon backat, så då vänder hon och påstår att det är jag som backade in i henne när hon stannat innan hon var framme vid mig och börjat köra fram.
Nu ska min bil in till skadebesiktning på Bilia om en vecka och jag får hoppas att dom kan se på skadorna att jag inte kan ha åstakommit dom skadorna genom att själv backa på en bil som kör ifrån mig... :evil:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jobbigt hoppas det löser sig.
Eftersom det delvis handlar om en försäkringsfråga så flyttar jag till Ekonomiforum.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tack Tomas88. Jag missade att det fanns en spec. tråd om detta...

Nej, olindh...tyvärr finns inga vittnen till händelsen.
Användarvisningsbild
av halmstaden
Får man framskärmen intryckt när man backar in i en annan bil är man fan bra skicklig! Hoppas att det löser sig för dig! Vet inte hur er relation är men jag skulle försöka ta ett snack med henne.

MVH
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Hade bilen inne igår på Bilia för skadebesiktning.
Idag ringde dom och berättade att försäkringen lagar bilen och att motpartens försäkringsbolag får stå för kalaset. Det visade sig att jag hade företrädesrätt, så det hade inte spelat någon roll om min bil stod helt stilla eller ej.
Dessutom visade besiktningen att dörren var skev, vilket jag inte kunde göra själv (utan att få skrapmärken på lacken) om jag kört in i motpartens bil.

Dessutom har jag rätt till en hyrbil så länge bilen är på verkstad.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Tomas88 skrev:Det låter ju som det blev en bra lösning. :)
Absolut! Var först lite rädd att dom ville lösa in bilen p.g.a. ålder och körda mil...men jag är helnöjd med deras beslut.
Nu hoppas jag bara att den återställs så att det inte syns att den är omlackad på framskärm och dörr... :wink:
installera dragkrok

På exempelvis XC70 2012 ska det till tv&arin[…]

Låscylinder

Men får man löst cylindern när den[…]

Hej jag har problem med att min srs lampa lyser oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Jag har en P8 -23 och upplever inga av dessa probl[…]