Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hejsan!
Som jag tidigare nämnt i inlägg har jag spanat in mig på en 855 med är väldigt intressant.
Dock har den en lååång spricka i rutan, dock inte vid förarsikten, men jag gillar att ha bra sikt och sprickan stör mig rätt mycket.

Vet ni hur det fungerar med försäkringsbolaget? Går det på självrisken när jag inte själv har orsakat skadan? eller måste jag betala allt utan att blanda in försäkringsbolaget överhuvud taget.
Jag är väl inte så sugen på att drämma golfklubban i rutan en mörk natt och sedan skylla på ungdomar :S
Vad säger ni?
Hur vet f-bolaget när skadan uppkom?
Du behöver ju inte byta rutan samma dag som du tecknar försäkringen/köper bilen.

Annars är det kanske bättre att diskutera pris eller försäkringshantering med säljaren innan köp, än att köpa "dyrt" och sedan laga själv.
anp skrev:Hur vet f-bolaget när skadan uppkom?
Om man hävdar att skadan kom efter köpet och tecknandet av försäkring när den egentligen redan fanns innan köpet är det försäkringsbedrägeri som alla ärliga försäkringstagare får betala.
Detta har även diskuterats tidigare har jag för mig.
LarsBd skrev:
anp skrev:Hur vet f-bolaget när skadan uppkom?
Om man hävdar att skadan kom efter köpet och tecknandet av försäkring när den egentligen redan fanns innan köpet är det försäkringsbedrägeri som alla ärliga försäkringstagare får betala.
Detta har även diskuterats tidigare har jag för mig.
Riktigt, därav tillägget att diskutera frågan med säljaren innan köp.

Nu är det länge sedan jag själv var tvungen att utnyttja glasförsäkringsdelen, men vill minnas att händelseförloppen i de fallen "korrigerades" av respektive glasmästare.
Och glasförsäkringsdelen är väl moraliskt och trafiksäkerhetsmässigt bättre att "utnyttja" än stöldförsäkringen, jag kan i vart fall lättare se mellan fingrarna där än när någon börjar tröttna på sin stereo/bil/sina fälgar. och plötsligt är den/de stulna... :roll:
LarsBd skrev:
anp skrev:moraliskt och trafiksäkerhetsmässigt bättre att "utnyttja"
Oavsett vad man hänvisar till så är det bedrägeri om man måste ljuga för att få ut något på försäkringen.
Det säger jag inte emot på, men vi är ju barn av vår tid. Där allt är gratis... :roll:

OT:
Vad kallas det då man ljuger som försäkringsbolag för att få någon att teckna en fordonsförsäkring?
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]