Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Kommer om någon vecka att vara ägare av en vw caravelle (lb reggad) & undrar vilket försäkringsbolag som är bäst...dvs, inte nödvändigtvis billigast men bäst...typ samma service & bemötande som Volvia.
Hade det gått så skulle jag helst försäkrat den i Volvia men de försäkrar ju bara Volvo bilar...

Har haft IF förut & svurit att aldrig ha dem igen. Någon som har erfarenheter av olika bolag?
Ifs märkesförsäkringar har jag goda erfarenheter av både pris och handläggningsmässigt, så finns VW som f-bolag så är det kanske ett alternativ trots moderbolaget?

Väljer du TH så spela in samtalet eller begär skriftlig information av dem innan tecknande av försäkring, mer lögnaktiga djävlar har jag aldrig varit med om i försäkringssammanhang.
Senast redigerad av 1 anp, redigerad totalt 0 gånger.
anp skrev:Ifs märkesförsäkringar har goda erfarenheter av både pris och handläggningsmässigt, så finns VW som f-bolag så är det kanske ett alternativ trots moderbolaget?

Väljer du TH så spela in samtalet eller begär skriftlig information av dem innan tecknande av försäkring, mer lögnaktiga djävlar har jag aldrig varit med om i försäkringssammanhang.
"TH"... vilket bolag är det?
Edit... listade ut det själv :oops: :D
anp skrev:Ifs märkesförsäkringar har goda erfarenheter av både pris och handläggningsmässigt, så finns VW som f-bolag så är det kanske ett alternativ trots moderbolaget?

Ifs märkesförsäkringar har jag goda erfarenheter av både pris och handläggningsmässigt, så finns VW som f-bolag så är det kanske ett alternativ trots moderbolaget?

Väljer du Länsförsäkringar så spela in samtalet eller begär skriftlig information av dem innan tecknande av försäkring, mer lögnaktiga djävlar har jag aldrig varit med om i försäkringssammanhang.
Du är medveten om att Volvia är en del utav IF va?
Själv har jag jag svårt att se mig själv som kund hos någon av dem igen efter det bemötandet jag har fått från volvia det senaste halvåret.
Men är du nöjd med Volvia så borde du kunna välja IF, dom sitter i samma kontorslandskap, fikar tillsammans osv. Enda skillnaden är att dom svarar på ingående telefonsamtal till olika telefonnr.
Brainy skrev:Du är medveten om att Volvia är en del utav IF va?
Själv har jag jag svårt att se mig själv som kund hos någon av dem igen efter det bemötandet jag har fått från volvia det senaste halvåret.
Men är du nöjd med Volvia så borde du kunna välja IF, dom sitter i samma kontorslandskap, fikar tillsammans osv. Enda skillnaden är att dom svarar på ingående telefonsamtal till olika telefonnr.
Hhm...då verkar det vara lite av ett lotteri i alla fall...
Hade IF på min första bil (japs) & fick inbrott ett par gånger & fan vilket tjafs det var med IF. Å andra sidan, det var ju för några år sedan så de kanske har ändrat på "servicen". Sedan grunnar jag på ifall det har någon betydelse på hur de bemöter ett ärende beroende på hur pass försäkrad bilen är. Förra Volvon (850 turbo) hade jag oxå i Volvia & pundar dräggen drogs till den som flugor till skit :( :x & Volvia skötte det galant utan tjafs varenda gång... men jag hade den fullförsäkrad med alla tillägg man kunde ha....samma som nu.

Ja ja... lutar åt att det blir IF i alla fall...har ringt till IF & Folksam & IF hade bättre priser.

Vad är det för bil???

3G släcks

Tackar, jag har samma sim-kort från när[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Vi bilägare skriver 2025-05-05 följande:[…]

Den grova slangen går ner på någ[…]