Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av edradour
Är det någon som kan säga vad en 12000 mila service på en V70 -04 går på cirka? Och vad går dom igenom på bilen? Har noll koll själv på sånt här....
Användarvisningsbild
av CarMan
det är extremt stor skillnad på priser, så det är inte säkert att just din verksa är lika dyr eller billig som det priser folk komer att posta här.
sen om vi tittar på äldre trådar så har folk svårt att sära på vad servicen kostar & vad dom fick betala för service + de reprationer man valde att utföra (folk redovisar totalsumman)
av edradour
OK, jag förstår din poäng. Men finns det någon indikation på om priser skiljer sig mycket mellan t ex en Bilia verkstad och en fristående verkstad? Törs man vända sig till lokala verkstan som ska vara auktoriserad för bl a Volvo? Har en fd företagsbil som fått regelbundna servicar på Bilia men det kanske blir onödigt dyrt för mig.
Användarvisningsbild
av CarMan
det finns bilia verkstäder som är dyrare än andra biliaverkstäder....
det finns volvo verkstäder som är billigare & som inteheter bilia & det finns volvo verkstäder som är dyrare som inte heter bilia.
det fins icke aktoriserade verkstäder so är dyrare än andra aktorserade vekstäder & tvärtom ....

ring de verkstäder just du kan tänkadig at besöka (& försäkradig om att dom vekligen komer at göra EXAKT samma srvice, skiler det aleles för mycke i pris så är det sällan en korekt volvo service som görs)

var bor du & hur långt kan du tänka dig att åka?
Användarvisningsbild
av Fellow
~Kalle~ skrev:Då ingår tändstiftsbyte+luftfilterbyte (6000mil intervall) utöver vanlig service
Jag ska göra 12000 mila service på fredag och fick pris 2900 kr. Då är det MINUS tändstiftsbyte och luftfilterbyte då jag har öppet filter och tändstiften byttes förra sommaren pga fukt. Tycker det var riktigt dyrt och det var i Norrtälje hos Roslagsbil. Ska ringa runt o se vad andra tar men ni som gjort runt sthlmsområdet får gärna säga vad ni pröjsar för en "standardservice" alltså oljefilter, olja, kupefilter.
Användarvisningsbild
av uno83
4800 skulle Upplands motor i Akalla ha. Mekonomen i Akalla skulle ha 5300.

Jag tog istället Nice Price (1595), och har bytt tändstift, kupéfilter och luftfilter själv.
Användarvisningsbild
av Fellow
uno83 skrev:4800 skulle Upplands motor i Akalla ha. Mekonomen i Akalla skulle ha 5300.

Jag tog istället Nice Price (1595), och har bytt tändstift, kupéfilter och luftfilter själv.
Får ju ingen stämpel då? Vilket leder till att 15 000 mils skadegarantin försvinner väl?
Kupefilter kan jag ju byta själv i sådanna fall annars. Bara oljefilter som jag inte vågar mig på.

Ringt runt till många ställen nu. 2600 kr i Norrtälje är de billigaste än så länge och då var alltså Volvoverkstaden 2a med 2900 kr. I Sthlm hittade jag fan inget under 3200 kr.
Högst var 4800 kr på Mekonomen Täby.
Bilia täby, 3600 kr
Vreta Norrtälje, 3400 kr

Perssons Norrtälje 2600 kr
Roslagsbil Norrtälje 2900 kr
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]