Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Upptäckte idag att mitt vänstra framdäck på min v40 2.0t var väldigt hett och det luktade inte särskilt gott. Åkte genast ner till Bilia och lät en mekaniker titta på det. Dom tog in bilen direkt för att byta belägg samt motionera bromsarna. Beläggen böts i maj fram så det kändes lite surt. Detta kostade mig 1250:-
Dom tidigare beläggen böts även dom av bilia så mekanikern var lite fundersam över varför smörjning och motionering av bromsarna inte gjorts av dom när dom böt tidigare. Nu när jag ikväll tar mig en vända med bilen så känner jag på däcket, likfan är det lika. Varmt och det luktar illa. Med andra ord ligger bromsen fortfarande på. Nu är jag tokig. Har totalt tappat förtroendet för bilia! Förmodligen är det väl oket som lär fixas, men mekanikern sa att det inte var något fel på det. Kommer givetvis åka tillbaka imorgon och säga vad jag tycker. Frågan är vad jag kan kräva av detta?
Du har ju garanti på de job dom utfört.
det bromsbytet som utfördes i maj, gjordes inte på rät sätt. då hade man upptäckt att nått var fel. det här bytet får du betala.
det bytet som gjordes idag, ska du inte betala, då detta är reklamation på förra bytet.

felsökning på var felet ligger ska du betala, för det är vad du skule fåt göra i maj, då detta borde uppmärksammats, samt att du får betala raprationen på huvudfelet.

kort sagt så är det bara det som gjordes idag som du inte ska betala (men du ska behålla de klossar dom montera idag)
Lambdalampan lyser

Då är det ju bara att plocka fram multi[…]

Justera motorhuv i framkant

Jag testade det högra huvlåset och det […]

Motorstyrningen växlar mellan dessa för[…]

Har lossat rutan och glidskorna var sönder oc[…]