Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av peos99
Hejsan!
Jag har min V50 2,4i -05 försäkrad hos Volvia. Nu förfaller den i November och de vill ha 7570kr för ytterligare ett år.
Tycker det är lite mycket och undrar om någon här har tips på nåt annat billigare försäkringsbolag ?
av peos99
Kanske ska nämna att jag bor i Stockholm och parkerar på gatan.
av zel
peos99 skrev:Kanske ska nämna att jag bor i Stockholm och parkerar på gatan.
Du kan kanskje spare noe. Opp til 500kr. Stockholm + parkering på gaten = dyr forsikring :) Det er lurt å sammle forsikringer på et sted.

Ikke bruk internet når du bestiller ny forsikring, men ring, da kan du forhandle deg höyere bonus %, lavere pris om du har en annen forsikring hos samme bolaget, etc.

Jeg betaler 6900 hos TryggHansa, kasko, men jeg har bilen i P-hus.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Själv är jag 21, har halvförsäkring + Volvia Care + Djurkollisionsskydd (Bara Care och Djur kostar ca 400 kr)

Jag betalar 2460 kr helåret! :mrgreen: Då är det Volvia!

Bara halvförsäkringen går på 2150 kr..! Det är ju sjukt billigt! Jag har bilen på gatan utanför min hyresrätt i Grycksbo/Dalarna.

Men ändå.. hitta en billigare försäkring!

/Christian
av jumu01
chrissofsweden skrev:Själv är jag 21, har halvförsäkring + Volvia Care + Djurkollisionsskydd (Bara Care och Djur kostar ca 400 kr)

Bara halvförsäkringen går på 2150 kr..! Det är ju sjukt billigt! Jag har bilen på gatan utanför min hyresrätt i Grycksbo/Dalarna.

/Christian
Jag vet inte om det är så "sjukt billigt" om någon vandaliserar eller på annat sätt skadar din bil, eller om du råkar vara vållande till en olycka.
Då rinner pengarna iväg, det är ju trots allt en -07 du har. Men det är ju naturligtvis ditt val.
av jensam
Var man bor betyder absolut mest har jag märkt. Själv bor jag i Sthlm och betalar 3800 kr/år hos Atava. Allt är dyrare här i storsta'n... :(
Användarvisningsbild
av Brainy
jumu01 skrev:
chrissofsweden skrev:Själv är jag 21, har halvförsäkring + Volvia Care + Djurkollisionsskydd (Bara Care och Djur kostar ca 400 kr)

/Christian
Jag vet inte om det är så "sjukt billigt" om någon vandaliserar eller på annat sätt skadar din bil, eller om du råkar vara vållande till en olycka.
Då rinner pengarna iväg, det är ju trots allt en -07 du har. Men det är ju naturligtvis ditt val.
Nu vet jag inte alls hur du menar. Om någon vandaliserar hans bil så har han ju halvförsäkringen som täcker sådant. Är han själv vållande till en olycka så täcker hans trafikförsäkring allt förutom hans egen bil som hans vagnskadegaranti (som jag utgår ifrån att han har iom att det är en 07a) täcker.

Vad missar jag?

mvh
Anders
av peos99
Min premie kanske inte var så väldigt hög ändå som vissa säger.
Men jag har kollat runt lite och ändå hittat en som är 1000kr billigare per år hos http://www.gjensidige.se
Och då gjorde jag ändå tillägget med självriskreducering vid skadegörelse som jag inte har hos Volvia.
Jag vet ingenting om Gjensidige men de är tydligen Norges största försäkringsbolag, nån som har någon erfarenhet av dem ?

Kollade med multimeter och satte den på 20[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket int[…]

Gäller det den nuvarande generationen V60 f[…]