Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av mikael_81
Har haft min s60 ca 6 månader, har aldrig behövt besöka någon verkstad ännu.

Men när det blir dags, vilken skall man då välja? vilka är seriösa? bra-dåliga? billiga dyra?

Vad finns det för erfarenheter på verkstädern runt göteborgsområdet?

Od- bilteknik i lerum,
bilia- i sävedalen.
bilia- i alingsås.
nya mechanum i partille.
andra förslag??

Finns det några man bör akta sej för? Några som rekomenderas?

Mvh Mikael
Användarvisningsbild
av Funk
CMS i Biskopsgårdens idustriområde är OK, likaså BraBil i Tagene. Kanske inte de billigaste alternativen, men dom har varit bra de gånger jag haft med dem att göra.

/Thomas
Användarvisningsbild
av volvo51
Den bästa och billigaste verkstaden är du själv. Du vet vad som blir gjort och hur det blir gjort.
av mikael_81
Och om man inte har kompetensen att fixa det själv? Hade ju inte ställt frågan om jag mekade allt själv.

Är väldigt tacksam för fler tips.
av Lövet
Problem med forumet har gjort att en stor mängd inlägg har försvunnit
av Knasen
mikael_81 skrev:Har haft min s60 ca 6 månader, har aldrig behövt besöka någon verkstad ännu.

Men när det blir dags, vilken skall man då välja? vilka är seriösa? bra-dåliga? billiga dyra?

Vad finns det för erfarenheter på verkstädern runt göteborgsområdet?

Od- bilteknik i lerum,
bilia- i sävedalen.
bilia- i alingsås.
nya mechanum i partille.
andra förslag??

Finns det några man bör akta sej för? Några som rekomenderas?

Mvh Mikael
Vad är problemet med bilen? kanske vi hjäpa till med bilen och spara förhoppningvis många sköna tusenlappar, för vissa på forumet sitter på kunskaper+ information som är lite bättre än på verkstäderna
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Instämmer med Funk vad det gäller CMS group i Biskopsgården (har endast besökt dem en gång men var helt nöjd med deras insats).
Om du nu skulle ha möjlighet till att lämna bilen lite utanför Gbg så är Bilia i Kinna oxå bra !
Undvik Bilia Almedal !
Upgradera baklucka

Hej! Jag är också intresserad av denn[…]

Helt rätt uppfattat angående vacuumslan[…]

Ja det kan hända, men jag tror mer att packbo[…]

Var vanligt att jorden går varm i kontaktsty[…]