Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av volvo röd
Vill bara informera till er alla som är ute på tex fordonsvärderings sida.
Där finns NOTARA.
Ett kreditbolag som tar höga belopp för sina tjänster som man inte får någon information om.
Och som skyddar sin verksamhet med massa paragrafer.
En som blivit lurad.
Användarvisningsbild
av Phantom
Det företaget har varit borta från marknaden ett tag för att nu vara tillbaka, vilket jag inte visste. Jag har träffat och varit i kontakt med ägaren/grundaren(både till notara och fordonsvärderingen vilket är samma person) som ville ingå ett samarbete med mitt företag tidigare men backade när jag lämnade mina villkor.
Det finns andra kreditupplysningsbolag som inte kostar många kronor som man hellre ska anlita om man behöver en kreditupplysning.
Fordonsvärderingen tror jag tidigare varit uppe för diskussion på forumet och är inget att rekommendera. Använd istället t.ex. bilpriser.se.
Att de stoltserar och försöker skydda sig med en massa paragrafer skrämmer kanske många som kanske inte är fullt insatta i branschen/juridiken.
Läs alltid det finstilta och villkoren innan en tjänst från ett nätföretag nyttjas, och som konsument har du ofta rätten på din sida... :idea:
av matzen10
Ja, vilken tur jag hade..!
Sökte efter en värdering på min bil som är till salu och höll nästan på att ta Notara. Jag tyckte det verkade lite dåligt med information om tjänsten så jag backade och valde Fordonsfakta istället.

Bra att sån här konsumentupplysning delas. Tack "volvo röd"!

Vi kanske skulle ha ett "Konsumentupplysnings" forum?

//Matzen
av DDD
matzen10 skrev:Vi kanske skulle ha ett "Konsumentupplysnings" forum?

//Matzen
Vi tar ju upp en del sker i denna forumsdel.

Glappar det i stolen om du "rycker"fram […]

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]