- lör 03 nov 2007, 15:21
#146247
Hej!
Är en glad ägare av en S40N som jag köpte för inte så värst länge sen hos Bilia Haga Norra. I veckan var det dags för service och givetvis kändes det vettigast att lämna in den hos just Bilia. Sagt och gjort..
Nå, bilen skulle vara klar i torsdags, lämnades in på morgonen (10.00), dick reda på att jag kunde lämna den mellan 9-12, och skulle då vara klar innan 5 på kvällen. Vid 4-tiden ringde en verkstadsarbetare och berättade att "tyvärr din bil blir inte klar idag" okej tänkte jag det gör väl inget jag hämtar den imorgon.
Nästa dag ringde de igen, "ja du, nu är bilen klar - men dina vinterdäck har vi inte kunnat hitta så dom kan vi inte montera". (Att tillägga är att jag skulle få nya vinterdäck till bilen när jag köpte den och de kunde jag hämta senare, allt enligt säljaren och det avtal vi skrev) Och nu finns det tydligen inga vinterdäck??
Bestämde mig för att åka dit och se vad de håller på med. När jag kom dit så bemöttes jag av världens otrevligaste människa. Han gjorde det väldigt klart för mig att han visste inget om någonting och kunde inte hjälpa mig alls. På gränsen till vansinnig tog jag det ändå ganska lugnt och bestämde mig för att prata med en annan servicemedarbetare. Fick ett bra mycket bättre bemötande men fortfarande inga vinterdäck?? Efter en ca halvtimmes prat fram och tillbaka lyckades han dock äntligen få fram några och hittade en meck som kunde montera dom. Puhh tänkte jag.. Allt är väl frid och fröjd nu. Ha ICKE!!
Betalde servicen och gick ut i verkstaden för att hämta bilen, klockan var då 5 över tre och meckarna åker hem 3. Bilen står upphissad och jag går fram till mecken. Till min farsa ser jag en stor djup repa framme i min nylackerade framspoiler. Va sjutton är nu detta??
Påtalar det för mekanikern som håller på med mina däck, och frågar om det var har han som servade bilen, får ett "nej" till svars men han tyckte gott jag kunde gå in och prata med servicekillen istället. Vilket jag verkligen också tycker. Går in och pratar med honom och påtalar vad som har hänt. Först tycker han att jag ska åka upp till IF och anmäla det som en parkeringsskada, "för bilen har ju stått på en allmän parkering" efter lite prat så följer han med ut och tittar på repan. Där inser han att "oj, det här kan ju inte en bil ha gjort och den är ju helt färsk, det sitter fortfarande plastbitar kvar." Han försöker ringa mecken som självklart inte svarar och efter lite mer prat fram och tillbaka så kommer han fram till att det bästa är om hans chef ringer mig på måndag. Nå, inte så mycket mer att göra. Bara att åka hem med en Stor jäkla Ful repa i framspoilerna och ett flyförbanad humör över vad som har hänt.
Hur i hela friden kan den mekanikern (eller vem det nu är) som orsakat skadan fullständigt skitit i att anmäla det och tro att jag inte skulle märka det??? Hur jäkla dumma får de vara? En sak är att råka repa en bil och ta ansvar för det, det är en helt annan sak att repa bilen och försöka mörka det, och sedan använda ett standardsvar "den stod på en allmän parkering".
Det kan väl ändå inte vara så? Om man har lämnat in bilen till en verkstad så är DE väl ändå ansvariga för bilen under den tid den är hos dom?
Hoppas verkligen chefen har något vettigt att komma med. I min värld finns det inget annat än en ny framspoiler lackad, monterad och klar. Så jäkla surt att man blir tvungen att lämna ifrån sig bilen igen och att kötiden säkert är 3 månader..
Vad tycker ni? Vad hade ni gjort för att snabba upp processen lite?
Är en glad ägare av en S40N som jag köpte för inte så värst länge sen hos Bilia Haga Norra. I veckan var det dags för service och givetvis kändes det vettigast att lämna in den hos just Bilia. Sagt och gjort..
Nå, bilen skulle vara klar i torsdags, lämnades in på morgonen (10.00), dick reda på att jag kunde lämna den mellan 9-12, och skulle då vara klar innan 5 på kvällen. Vid 4-tiden ringde en verkstadsarbetare och berättade att "tyvärr din bil blir inte klar idag" okej tänkte jag det gör väl inget jag hämtar den imorgon.
Nästa dag ringde de igen, "ja du, nu är bilen klar - men dina vinterdäck har vi inte kunnat hitta så dom kan vi inte montera". (Att tillägga är att jag skulle få nya vinterdäck till bilen när jag köpte den och de kunde jag hämta senare, allt enligt säljaren och det avtal vi skrev) Och nu finns det tydligen inga vinterdäck??
Bestämde mig för att åka dit och se vad de håller på med. När jag kom dit så bemöttes jag av världens otrevligaste människa. Han gjorde det väldigt klart för mig att han visste inget om någonting och kunde inte hjälpa mig alls. På gränsen till vansinnig tog jag det ändå ganska lugnt och bestämde mig för att prata med en annan servicemedarbetare. Fick ett bra mycket bättre bemötande men fortfarande inga vinterdäck?? Efter en ca halvtimmes prat fram och tillbaka lyckades han dock äntligen få fram några och hittade en meck som kunde montera dom. Puhh tänkte jag.. Allt är väl frid och fröjd nu. Ha ICKE!!
Betalde servicen och gick ut i verkstaden för att hämta bilen, klockan var då 5 över tre och meckarna åker hem 3. Bilen står upphissad och jag går fram till mecken. Till min farsa ser jag en stor djup repa framme i min nylackerade framspoiler. Va sjutton är nu detta??
Påtalar det för mekanikern som håller på med mina däck, och frågar om det var har han som servade bilen, får ett "nej" till svars men han tyckte gott jag kunde gå in och prata med servicekillen istället. Vilket jag verkligen också tycker. Går in och pratar med honom och påtalar vad som har hänt. Först tycker han att jag ska åka upp till IF och anmäla det som en parkeringsskada, "för bilen har ju stått på en allmän parkering" efter lite prat så följer han med ut och tittar på repan. Där inser han att "oj, det här kan ju inte en bil ha gjort och den är ju helt färsk, det sitter fortfarande plastbitar kvar." Han försöker ringa mecken som självklart inte svarar och efter lite mer prat fram och tillbaka så kommer han fram till att det bästa är om hans chef ringer mig på måndag. Nå, inte så mycket mer att göra. Bara att åka hem med en Stor jäkla Ful repa i framspoilerna och ett flyförbanad humör över vad som har hänt.
Hur i hela friden kan den mekanikern (eller vem det nu är) som orsakat skadan fullständigt skitit i att anmäla det och tro att jag inte skulle märka det??? Hur jäkla dumma får de vara? En sak är att råka repa en bil och ta ansvar för det, det är en helt annan sak att repa bilen och försöka mörka det, och sedan använda ett standardsvar "den stod på en allmän parkering".
Det kan väl ändå inte vara så? Om man har lämnat in bilen till en verkstad så är DE väl ändå ansvariga för bilen under den tid den är hos dom?
Hoppas verkligen chefen har något vettigt att komma med. I min värld finns det inget annat än en ny framspoiler lackad, monterad och klar. Så jäkla surt att man blir tvungen att lämna ifrån sig bilen igen och att kötiden säkert är 3 månader..
Vad tycker ni? Vad hade ni gjort för att snabba upp processen lite?