- Idag, 05:05
Jag blev påkörd och nu var det motpartens fel och dom skadorna blev för dyra för att reparera jag har en V70 drive 12. Som har gått 33000 mil har bytt koppling och insprutning mellan 21-25 till en kostnad av 39000kr
Nu har jag fått detta mejl från inlösen.
Jag söker dig med anledning av skadan på din bil.
Eftersom skadan är omfattande, har vi inte möjlighet att reparera den. Vi har gjort en värdering och kommit fram till att marknadsvärdet är 50 000 kr. Från denna summa dras en självrisk på 3500 kr för skadan från 2024-05-04 samt 20% av bilens marknadsvärde p.g.a fel angiven årlig körsträcka.
Och när jag blev påkörd 2024-05-04 så var det motpartens fel också men hon hittade på en helt osannolikt historia jag ringde på polisen pga att hon stack. Sen valde jag att inte fixa skadan då. Och nu blev jag påkörd igen på samma sida.
Men 2024 så sa inte försäkringsbolaget något om milantalen då. Och jag har inte kört bilen så mycket sen dess pga sjukdom.
Någon som har tips ? Eller varit med om något liknande
Situation? Hur man kan få ett bättre erbjudande eller om dom
får göra så här ?
Nu har jag fått detta mejl från inlösen.
Jag söker dig med anledning av skadan på din bil.
Eftersom skadan är omfattande, har vi inte möjlighet att reparera den. Vi har gjort en värdering och kommit fram till att marknadsvärdet är 50 000 kr. Från denna summa dras en självrisk på 3500 kr för skadan från 2024-05-04 samt 20% av bilens marknadsvärde p.g.a fel angiven årlig körsträcka.
Och när jag blev påkörd 2024-05-04 så var det motpartens fel också men hon hittade på en helt osannolikt historia jag ringde på polisen pga att hon stack. Sen valde jag att inte fixa skadan då. Och nu blev jag påkörd igen på samma sida.
Men 2024 så sa inte försäkringsbolaget något om milantalen då. Och jag har inte kört bilen så mycket sen dess pga sjukdom.
Någon som har tips ? Eller varit med om något liknande
Situation? Hur man kan få ett bättre erbjudande eller om dom
får göra så här ?