Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Rödsorken
Folksam har detta på helförsäkring med noll självrisk. Förnuftigt kan man ju tycka? På en gammal bil är också helförsäkring billig, men jag hade avstått. Nu spelade det ingen som helst roll denna gång men skulle vilja påminna alla att se över saken. Har förstått att det är olika och en älg skulle ju verkligen kunna ställa till det. Detta hände:

Ett rådjur kom i vägen för "Sorken" och nu byter jag det redan förut spräckta glaset på vänster strålkastare. (Tack, Tradera!) De åtta klipsen kom enkelt bort och gummitätningen var enastående frisk. Nu jädrar skulle jag äntligen polera mina reflektorer! Nej, gör inte det - silverbelaget är ultratunt och försvann. Sprejat med kromfärg så länge tills mina nya kompletta strålkastare kommer. Nya reflektorer kostar drygt 300 kr/st, men hela alltet blir 800 (CVR, black week, dvs höstrea). Plastknopparna till reflektorns fästen var spruckna och dåliga men även de kan inhandlas 22 kr/st. Tre på varje sida. Tillsammans med de taiwanesiska blinkers (VP Autoparts, ca 200 kr/st) blir det strax en ny front - fejjslifft på 32 årsdagen liksom. Den gamla uppsättningen ställs i ordning och sparas som en riktigt hygglig reservlösning.
PS Glöm inte att kolla din viltförsäkring. Mitt bolag hade detta endast på helkasko - och den hade jag sagt upp nyligen! Jag menar, JAG kör ju inte i diket...
(Tidigare publicerat i 200-300-400-avdelningen på forumet.)
För mycket camber 940.

Vet inte hur dess a fungerar men ger ställb[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Blanda inte ihop EQE och EQS. :-) De må se […]

Upplever samma problem med den äldre Sensus R[…]