Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av AmnesiusLejon
Hej,

Blev påpackad för någon vecka sedan och nu har jag fått brev från "orsakens" försäkringsbolag. De vill att jag lämnar in bilen till bedömning och jag skulle behöva lite råd. Bilen är värd max 40 000 (V70 -06) och det är en lackskada på stötfångare.

Har aldrig varit med om detta tidigare så skulle vilja veta vad som händer när verkstaden lämnat sin bedömning till personens försäkringsbolag?

Får jag ersättning eller kommer bilen att lagas/kan jag välja själv?
av UnleashFusion
som ovan. Då det bara är stötfångaren så kommer det med största sannolikhet att "lagas" (om skadan inte är för stort) eller så byter dom ut stötfångaren för enkelhetensskull(tror det blir detta). Du åker in till en volvo-åf som gör skadebesiktning, inväntar på din försäkring som sedan skickar skadebesiktningen till motpartens försäkring. om allt går fort så får du en tid/skadeverkstad-personal ringer till dig och ni bestämmer en tid för lagning/bytet av stötfångaren. Du kan plocka hyrbil om det är nödvändigt(motparten står för 75% av kostnaden). Det löser sig.
För mycket camber 940.

Vet inte hur dess a fungerar men ger ställb[…]

Vilken mjukvara har ni?

Nej, helt enligt plan. Syftet var ju att allt[…]

Blanda inte ihop EQE och EQS. :-) De må se […]

Upplever samma problem med den äldre Sensus R[…]