Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av sandberg80
Jag har under mina 15 år som bilägare aldrig behövt byta en vindruta utan nu blir första gången (jag behövde göra det innan jag byter in min bil för ett nybilsköp).

Min fråga är då: Fungerar det bra att byta sin vindruta på en Volvo XC70 Classic 2016 på Carglass? Det är nämligen det TryggHansa rekommenderar och det enda jag kan välja när jag gör en skadeanmälan online. Tycker jag har hört att det inte fungerar nåt bra när man har alla säkerhetssystem vid innerbackspegeln.
Användarvisningsbild
av garinge
jag har också trygghansa på alla mina bilar, men när jag bytte ruta sist på min V70 så lämnade jag in den på Volvo, dom fixade allt med bolaget, jag betalade självrisken när jag hämtade bilen, jag vill ha en orginalruta på min bil, inget annat som saknar diverse prickar/toning, märkningar , sensor i framrutan osv, när man ändå ska betala samma självrisk :)

Så lämna in din hos din lokala volvo iställe vettja :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Det går utmärkt att lämna glasbyten till glasmästaren...
Användarvisningsbild
av TommyP86
Carglass kan, rent hypotetiskt. Extremt varierande intresse och kunskap i praktiken.
Handlar mer om vem som gör det än var du går.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]