Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av foffeloffe
Hej jag ska snart köpa min första volvo v70 2.4 t -00 som har klarlacksläpp på huven och som jag behöver lacka om.

Men till problemet. Jag undrar lite om vad det kostar att lacka om huven.
Tar gärna emot tips i Stockholm. Gärna söder :)

Mvh
Användarvisningsbild
av StefanN
Runt 4500-5000:- kostar det i Sthlm att lacka huv med kvitto. Kollade med några olika i somras när min lackades och alla hade ungefär samma.
Det priset va om man lämnade in hela bilen och dom demonterade/monterade huven.
Senast redigerad av 1 StefanN, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Derank
Runt 5k får du räkna med om du ska ha kvitto, kanske 2,5utan, jag skulle personligen inte gjort det för mindre än 3 laxar svart.
av Yaniz
Är det bara lackeringen vi pratar om nu eller är det inklusive förarbetet i form av slipning mm?
Användarvisningsbild
av Derank
självklart gör man som lackerare ochså förarbetet, det är ju det som är avgörande för slutresultatet. Det är ju där du lägger tiden, att blåsa färgen är ju det som går snabbast.
Tack för svar. Det är med allt jobb inräknat som jag hade tänkt mig. Fick pris idag på 5500 från en bra firma. Det svider lite i plånboken,men dom ska väl ha mat på bordet dom med :P Men jag har inte bestämt mig än. Ska ringa runt mer o kolla. Samtidigt så vill man inte betala för lite heller. man vill ju ha ett bra resultat.
robinb3rgsten skrev:Allt beror väl på hur de ser ut går de inte bättra med klarlacken själv o lämna på ordentlig polering?

Nej det har släppt över nästan hela huven pg.a högtrycks tvätt tydligen. så omlack är nog det ända som gäller tyvärr :(

Vad menar du med att den dör stannar motorn[…]

Volvo 240 B230F går fettigt

Gör om kompprovet. Har motorn stått l&a[…]

Jordpunkt V70-12

Ok jordskruvarna verkar betydligt bättre. Jag[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... http[…]