Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mitroken
Tja

Har precis krockat med min V70 d3 tyvärr
Fick väja för en idiot och det hela slutade med att jag krocka mot en lyckstolpe
Hela framskärmen och en massa saker från främre del av bilen är totalsönder
Innan jag krocka indikera bilen att den är i behov av service 12000 mil service

Lite frågor:
Nu när bilen ska lagas, kommer dom serva den också?
Kommer man byta bromsar om det finns behov av det efter krocken var kraftig?
Kommer dom byta däck till mig om behovet finns?
Så klart är det Bilia verkstad som lagar bilen

Någon som har någon erfarenhet av sådant?
av Lövet
Bilen ska lagas till motsvarande skick den var innan, inte mer.
Användarvisningsbild
av joel80
Stannade den som orsakade att du fick väja eller smet den? Hur funkar det med skuldfrågan? Ibland verkar det som att det nästan är smartast att bara bromsa så mkt men kan men inte väja åt sidan. Alltså hellre krocka med den som orsakat situationen än med nått på sidan av vägen. (Fast svårt att jobba emot sina instinkter att svänga undan!)
Användarvisningsbild
av Derank
Man sitter inte direkt och funderar på skuldfrågan när man håller på att smälla, de oerfarna brukar tvärnita och blunda, den erfarne bilisten väjer undan, det sitter lixom i ryggmärgen.
Användarvisningsbild
av joel80
Jo det blir ju lätt så..
Användarvisningsbild
av Micce1980
Hehe ja det är intressant att inte väja, har en bekant som konstigt nog hamnar i situationer där dennes bil får lösas in ungefär var 5:e år när det är dags att byta bil. Helt idiotiskt så klart då man aldrig helt kan förutse vad som ska hända men en själv och den vållande, men denne bryr sig inte så länge denne klarar sig. Man agerar instinktivt i de flesta fall när man väl befinner sig i situationen och det brukar ju för de flesta innebära att man väjer. Sen har jag och en del här bilkameror så drar den som orsakat skadan går det som regel att lösa i efterhand.

Men ja service får du TS lösa själv, när jag blev påkörd 2014 löste jag det så att de (Bilia) fick serva bilen samma dag den var klar på skadeverkstaden
av Mitroken
Micce1980 skrev:Hehe ja det är intressant att inte väja, har en bekant som konstigt nog hamnar i situationer där dennes bil får lösas in ungefär var 5:e år när det är dags att byta bil. Helt idiotiskt så klart då man aldrig helt kan förutse vad som ska hända men en själv och den vållande, men denne bryr sig inte så länge denne klarar sig. Man agerar instinktivt i de flesta fall när man väl befinner sig i situationen och det brukar ju för de flesta innebära att man väjer. Sen har jag och en del här bilkameror så drar den som orsakat skadan går det som regel att lösa i efterhand.

Men ja service får du TS lösa själv, när jag blev påkörd 2014 löste jag det så att de (Bilia) fick serva bilen samma dag den var klar på skadeverkstaden

Kanske kan man prata med Bilia så att de gör servicen så att kostnaden ingår i kostnaden till försäkringen?
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]