Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av jonaspal
Hej,

Någon som nyttjar VOC's körjournal i praktiken. Funkar det bra tycker ni? Finns ju en uppsjö digitala alternativ, vad är bättre med dessa?

En grej jag reagerat på när jag läst lite om VOC är att den "bara" sparar körsträckornas data i 100 dagar. Vad händer om man vill redovisa för säg Skatteverket efter 1 år, då är allt förutom de 100 senaste dagarna borta eller?

Någon som använder andra digitala körjournalslösningar och har gott eller dåligt att säga om dem?
Användarvisningsbild
av ThomasT
jonaspal skrev:Hej,

Någon som nyttjar VOC's körjournal i praktiken. Funkar det bra tycker ni? Finns ju en uppsjö digitala alternativ, vad är bättre med dessa?

En grej jag reagerat på när jag läst lite om VOC är att den "bara" sparar körsträckornas data i 100 dagar. Vad händer om man vill redovisa för säg Skatteverket efter 1 år, då är allt förutom de 100 senaste dagarna borta eller?

Någon som använder andra digitala körjournalslösningar och har gott eller dåligt att säga om dem?
Jag tycker det är sjukt smidigt. Detta är min första tjänstebil och jag fattar inte hur man stod ut tidigare när man skrev journal med penna och papper...

Jag mailar journalen i excelformat till mig själv varje månad för rapporteringen till lönekontoret, så jag har ju alla filer sparade.

.
av jonaspal
ThomasT skrev:
jonaspal skrev:Hej,

Jag tycker det är sjukt smidigt. Detta är min första tjänstebil och jag fattar inte hur man stod ut tidigare när man skrev journal med penna och papper...

Jag mailar journalen i excelformat till mig själv varje månad för rapporteringen till lönekontoret, så jag har ju alla filer sparade.

.
Tack för svar! Misstänkte att det var så, att ha en fungerande rutin för det :) Det lilla jag sett "live" i appen osv är precis som du säger, väldigt smidigt!

Sent from my iPhone using Tapatalk
av mikebike
Det är helt perfekt, adresser och allt automatiskt....
Jag har klart snyggaste reseräkningarna på jobbet....
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]