Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av tandkramstub
Jag är i färd med att titta på tjänstebil och kommer troligen att välja en V60 D4.

En fundering kom upp när jag försöker få fram en ungefärlig kostnad när jag bygger en bil på Volvos sida. Där ställs frågan om man tjänar mer eller mindre än 36942kr.
Min grundlön är några hundralappar mindre än så, har ingen betald övertid som kan ställa till det, däremot kan det eventuellt bli en bonus i slutet av året motsvarande en månadslön lite drygt.
När jag tar en tjänstebil så åker jag dessutom på ett bruttolöneavdrag som i mitt fall blir ca 1800kr.

Tänker jag rätt när jag antar att jag ska välja att jag tjönar över 36942kr?
av Malmstroem
Det som händer när du klickar i "mer/mindre" är hur hög marginalskatt som räknas på bilförmånen.

Klicka du i över 36942 SEK. Om du ligger på gränsen så är det värsta som kan hända att det ser ut som om det kostar mer att ha bilen än vad det kommer att göra.

Om din grundlön ligger där, så brukar lönelyft, skatt på milersättning och andra förmåner samt eventuella bonusar ofta göra att man kommer över.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]