Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Mjölby
Hej.

Min nya bil är påkörd. Har anmält till försäkringsbolaget samt polisen. Motparten nekar. Enligt vad jag har fått höra idag så är jag chanslös om jag inte har några vittnen... Någon med liknande erfarenheter som kan berätta vad jag har att vänta mig? . Polisen har ej resurser att ta färgprover, ej heller kunna ställa nån till svars när man inte vet vem säkert vem som kört bilen vid aktuellt tillfälle. Ärendet kommer troligast läggas ned.

Bild
Min bil

Bild
Motpartens bil

Bild
Man kan se hur det gått till tydligt om man tänker sig hur hans hjulspår ser ut bakåt.
Han har ens inte orkat rätta parkeringen efteråt, utan bara lämnat bilen sådär.... . idag en dag efter händelsen är motpartens bil polerad, syns bara mindre märken. Enligt motparten har han blivit påkörd vid annat tillfälle just där. Finns dock ej registrerat nån skada hos försäkringsbolaget.

Just nu känns det som att jag vill sälja min nya bil tyvärr.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Sicken tomte, jag antar att eftersom du kan se att hans bil är polerad m.m. idag så är detta en parkering ni
båda nyttjar och ni kommer båda fortsätta att använda? T.ex. parkeringen intill din lägenhet eller jobb?
Att då blåneka trots att det är uppenbart att det är hans bil som kört på och sedan står tomten kvar som ett fån,
i vanliga fall brukar ju idioterna köra iväg eller fly platsen.

I mina ögon är det är bara att köra samma taktik tillbaka. Gå ut mitt i natten när det inte är något folk där och
ta en hammare och banka in varenda millimeter av hans plåt. Har han sedan mage att efteråt komma och anklagar
dig för skadegörelse så nekar du tillbaka, det där måste väl hänt vid något annat tillfälle. Glöm inte rutorna, glassplitter i kupén är härligt!

Jävla tomte!
av Lövet
Mja, uppmaning till lagbrott är ingen bra idé.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Nej, jag vet. Så du ska inte göra som jag skrev, men jag blir redigt piss på beteendet och då är det inte ens min bil.
Hade blivit skogstokigt om jag varit honom.

så nej, du ska inte göra något åt detta, bara låt det vara och knyt näven i fickan varje gång du ser skadan eller honom
eller hans bil, var redigt svensk nu.
av Mjölby
Wolfyswe skrev:Sicken tomte, jag antar att eftersom du kan se att hans bil är polerad m.m. idag så är detta en parkering ni
båda nyttjar och ni kommer båda fortsätta att använda? T.ex. parkeringen intill din lägenhet eller jobb?
Att då blåneka trots att det är uppenbart att det är hans bil som kört på och sedan står tomten kvar som ett fån,
i vanliga fall brukar ju idioterna köra iväg eller fly platsen.

I mina ögon är det är bara att köra samma taktik tillbaka. Gå ut mitt i natten när det inte är något folk där och
ta en hammare och banka in varenda millimeter av hans plåt. Har han sedan mage att efteråt komma och anklagar
dig för skadegörelse så nekar du tillbaka, det där måste väl hänt vid något annat tillfälle. Glöm inte rutorna, glassplitter i kupén är härligt!

Jävla tomte!
Boendeparkering. Hyrda platser. Återkommer med vad försäkringsbolaget säger.
Användarvisningsbild
av sthlm
Med de där bilderna och din historia så bör det inte vara några problem med försäkringsbolaget.
Ta gärna en bild med en tumstock så att dom ser att höjden på skadorna stämmer överens.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Sälja bilen för att grannen är trög? Visst tusan är sådant mer än tråkigt men stå på dig. Antar att du anmält för smitning med?

Hade dessutom ansökt om att byta p-plats nu oavsett hur det löser sig, bara för att slippa han samt för att markera.

Finns det några som helst övervakningskameror i huset där man kan se att hans bil är oskadad innan?

Skiter det sig kan du ev. få hjälp av TFF
Användarvisningsbild
av Derank
Rätt så fräkt att neka, det där är ju så uppenbart så det finns inte, men bara det att din bilgranne nekar säger ju det mesta om honom så jag skulle inte sjabbla mer med han, Skicka in fotona till försäkringsbolaget så får de avgöra.

På blanketen till försäkringsbolaget hade jag skrivit grannen som vållande.
Användarvisningsbild
av sthlm
De som beter sig så här går inte att övertyga även om man så skriver något på en planka och försöker banka in det i skallen på dom.
Vet inte om jag börjar bli en gammal "vit kränkt gubbe" eller om det är så att vi allt oftare upplever detta numera.
Användarvisningsbild
av snepo
sthlm skrev:De som beter sig så här går inte att övertyga även om man så skriver något på en planka och försöker banka in det i skallen på dom.
Vet inte om jag börjar bli en gammal "vit kränkt gubbe" eller om det är så att vi allt oftare upplever detta numera.
Ja en del folk kan inte acceptera att de gjort fel. Synd att vi andra ska råka ut för dem.
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]