Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av ew80
Normalt sett får man inget mer än dom tar bilen och man slipper det problemet, premien i sig försvann för många år sen
Användarvisningsbild
av Nexus
Kolla runt. Stora skrotar ger oftast inget men många små betalar 700-1500:- + att de hämtar bilen gratis :D
Användarvisningsbild
av sthlm
När dom skriver "betala kontant vid hämtning" så var vaksam.
Jag ville bli av med en bil och dom lovade guld och gröna skogar men lyfte bara på bilen och tänkte åka.
Frågade om betalningen och då blev det stopp. Inga pengar inte fast jag blivit lovad.
Bad honom då återställa bilen och lämna den där den stod eftersom dom brutit det vi kommit överens om.
Den var lyft med slingar i taket så det var ju en 50K operation att återställa en bil värd 3K.
Fick 500:- i handen av en sur jävel till chaffis som skrek könsord hela vägen ut från parkeringen.
Vill dom inte betala så låt dom åka därifrån utan din bil.

Är det en ren skrotbil så var bara glad att dom ta den.
Användarvisningsbild
av Nexus
Har aldrig haft problem med få betalt , vi kommer överens om priset innan de lastar . Betalar de för lite finns det 4 st till välja på i stan.
Kompisen fick körförbud på bes. ( Gammal Ford Ka) Typ 7 anmärkningar och så gick bromsröret av. Jag åkte skroten med reg papper och nycklar. Fick 800:- i handen och de hämtade bilen dagen efter.
av Mille740
Väldigt olika beroende på vart man lämnar in bilen. Returbilen får du 500kr av för en komplett bil. Jag fick 500kr av en annan aktör för en 740 glt 16v som jag la på sidan i ett dike, dom sa 1000kr om den hade varit 100% körbar. Jag och en kompis provade en gång att skrota ner en bil till grunden och sorterade ut kopparkablar för sig, aluminium för sig och sen ren metall för sig och åkte till stena och sålde detta, vi fick nog ut 1500kr nånting och detta var 2013 tror skrotpriset är lägre idag. Fått höra av andra källor att skrotarna tjänar omkring 2000kr per bil

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]

Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]