Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Kimmen90
Hej, var med om en mindre kollision med min V50. Hålls ej som vållande så motpartens försäkringsbolag står för reparation.

En lättare kollision där hjulet fick ta största smällen höger fram, sedan skärm och stötfångare.

Då hjulet fick största smällen undrar jag hur verkstaden felsöker bilen. Byter de ut / lagar de endast sydliga skador eller felsöker de närmare?

Min styrservo låter illa samt skev framvagn. Är rädd för att bromsen samt drivaxel tagit stryk också. Skall jag påpeka eller låta verkstaden hitta fel?
Trist med en olycka. Efter reparationen, syna bilen visuellt noga innan du hämtar ut den sedan, jag hade även krävt provkörning.
En jobbarkompis var med om nästan samma sak. "Smällen" tog "snett framifrån" mot skärmhjulstötfångare och lite på dörren. Navkapslen byttes också. Hans bil var då inte 2 år gammal och dom "fixade" till den så den blev "som ny". När han skulle skifta till vinterdäck några månader efter var däcket på den sidan helt utslitet, kollade med verkstaden om det var gjort någon koll på framvagnen, men det var inte gjort något. Inte ens koll av hjulvinklarna. Han är envis "som en lus" och kivade med försäkringsbolaget i flera månader, till sist gick dom med på att betala framvagnjusteringen som han var tvungen att göra (det stod ganska mycket fel), men däcket fick han betala själv.
Så kolla med verkstaden vad dom får och ska göra, och kräv att dom kollar framvagnsinställningen. Det gör dom inte om det inte är bytt något, kanske inte ens då.

Mvh
Lennart
Ökad komfort med 17”

@mikkiz , Har dessa 17” på vinte[…]

Köpte en nästan ny XC40 i okt-24. Sedan […]

Vel John, vet nå at sigarett uttaket fungere[…]

1986 GLT kamdrivning

Det finns två olika utföranden av vevax[…]