Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hur många är på forumet som har Volvokort? Jag tycker det är ett riktigt bra bilägarkort, eftersom man kan dela upp kostnaden för service, reparationer och eventuell självrisk på fyra månader. På så vis håller jag mina Volvobilar i så bra skick det går! :)

Visst, man har ju nästan alltid något att betala av på, men det är ju räntefritt. Dessutom kan man enkelt hålla efter bilarna!

Mvh Ronnie
Hade.
Men i långa loppet så var det mest tankningar, men det är alldeles för dåligt pris på pumparna så jag sa upp det. Tanka-mackarna hade ofta samma eller tom högre pris än OKq8 eller de andra mackarna i min närhet.
Såg jag sa upp kortet och tankar avsevärt billigare idag än vad det står på pumpen med ett annat medlemskort.
Jag har också kortet, fr.a. för att försökringspremien kan dras varje månad och kunna betala parkering och tvätt på OKQ8. Jag har också ett sparkonto på Volvofinans där jag sparar till bilutgifterna. Bra att ha till alla bilutgifter på ett ställe, men jag sparar alltså i förväg istället för att utnyttja krediter.
Skaffade volvokort när det var 40 öre/L rabatt i 3 månader. Men jag skaffade ett OKQ8 med ännu bättre rabatt.
Nu mer är volvokortet bara en reserv i fall något skulle inträffa, t ex haveri eller liknande som överstiger pengarna på visakortet
milktrucker skrev:Skaffade volvokort när det var 40 öre/L rabatt i 3 månader. Men jag skaffade ett OKQ8 med ännu bättre rabatt.
Nu mer är volvokortet bara en reserv i fall något skulle inträffa, t ex haveri eller liknande som överstiger pengarna på visakortet
Kul när man betalar 11,86 och på pumpen står det 13.25 :)
Finns egentligen ingen anledning att ha volvokort endast som tankkort. Det är smidigheten i förhållande till övriga volvoprodukter och volvotjänster som är finessen. (Jag använder t.ex. bara Apples datorer och telefoner just för integrationen och smidighetens skull, värt mer än kronor hit och dit)
Tråden flyttad till Ekonomiforum

Har också Volvokort. Är ju inga superrabatter men jag och sambon har valt att ha ett varsitt kort kopplat till samma faktura. Betalar alla bilutgifter med detta.
StringerBell skrev:... Jag har också ett sparkonto på Volvofinans där jag sparar till bilutgifterna. Bra att ha till alla bilutgifter på ett ställe, men jag sparar alltså i förväg istället för att utnyttja krediter.
Har också sparkonton där. Var det bästa sparkontot med statlig insättningsgaranti jag kunde hitta när jag letade.
Ger bättre ränta än de flesta fasträntekonton. Här har man ju fria uttag.
Nu har man ju ändå i och för sig riktigt pissig sparränta. Men man kanske i alla fall kan slippa betala för att ha pengarna där. :wink:
Haft Volvokort i snart 11år. Smidigt få faktura på service och försäkring och avbetalning på samma lapp. Tanka gjorde jag förr på kortet. Nu använder jag vanliga bankkortet. Letar aldrig efter billigaste möjliga mack utan tankar när jag behöver.
Har också volvokort sedan flera år, har dock aldrig tankat på det, bara betalat service på det och fått göteborgsrabatter, Liseberg och hotelnätter. Har några kronor på sparkontot också...
Har det för att de var snälla nog att sätta in slantarna som det blev av den rabatten på ett verkstadsbesök som man fick som nyinflyttad då jag glömde kupongen och kom på det när jag parkerat hemma. :shock: Har kvar det för att vissa saker är billigare men skulle aldrig få för mig att använda det på något annat sätt.

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]