- lör 07 feb 2015, 10:52
Jag köpte min bil i februari förra året av en bilhandlare som inte var auktoriserad volvo handlare.
Bilen hade gått ca 8500 mil.
Enligt volvia så har man maskinskadeförsäkring upp till 15.000 mil om man köpt på tex rejmes annars får man bara upp till 10.000 mil.
Häromdagen såg jag ett reklamblad från volvia att om man servar bilen hos en auktoriserad volvo verkstad så förlängs detta från 10.000 mil till 15.000 mil istället.
Jag ringde upp och fråga hur lång min försäkring räckte och det var till 10.000 mil.
Då nämnde jag det där med servicen och visst stämde det sa hon men man ska göra den innan bilen har gått 10.000 mil och man måste göra en helservice.
Min bil har gått runt 9.500 mil och då hinner jag göra en service till då det hinner bli 12 månader sen senaste.
Frågan är ju vad som menas med en helservice???
9000 mils servicen gjorde jag ju i maj förra året och då gällde inte detta erbjudandet.
Så nu kommer det ju bli en standard service på tiden istället.
Jag började fundera på vad dem kan ha menat med detta efter att jag la på.
Är det nån mer som vet nått om detta?
Ska in på rejmes och fråga nåndag och se vad dem.säger.
Skulle ju vara väldigt trevligt om man kunde få den förlängd med 5000 mil till.
Bilen hade gått ca 8500 mil.
Enligt volvia så har man maskinskadeförsäkring upp till 15.000 mil om man köpt på tex rejmes annars får man bara upp till 10.000 mil.
Häromdagen såg jag ett reklamblad från volvia att om man servar bilen hos en auktoriserad volvo verkstad så förlängs detta från 10.000 mil till 15.000 mil istället.
Jag ringde upp och fråga hur lång min försäkring räckte och det var till 10.000 mil.
Då nämnde jag det där med servicen och visst stämde det sa hon men man ska göra den innan bilen har gått 10.000 mil och man måste göra en helservice.
Min bil har gått runt 9.500 mil och då hinner jag göra en service till då det hinner bli 12 månader sen senaste.
Frågan är ju vad som menas med en helservice???
9000 mils servicen gjorde jag ju i maj förra året och då gällde inte detta erbjudandet.
Så nu kommer det ju bli en standard service på tiden istället.
Jag började fundera på vad dem kan ha menat med detta efter att jag la på.
Är det nån mer som vet nått om detta?
Ska in på rejmes och fråga nåndag och se vad dem.säger.
Skulle ju vara väldigt trevligt om man kunde få den förlängd med 5000 mil till.