Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.
Droopy skrev:14k skulle jag inte ens själv betala för en sådan bil, du har fått ett bra pris. de annonser du länkar till är ju önsketänkande i min värld.

Inte jag häller, men det är ju för att jag själv kan en hel del, och är det något större så känner jag en mekaniker som har eget garage hemma.. Så jag köper aldrig en begagnad bil som det inte finns något fel alls på för då tycker jag som dig att de är drömpriser. Men å andra sidan så har inte allt de kontakter eller kunskap, de har inte råd med en 30-100k bil, givetvis inte någon nybil häller utan kan tänka sig mellan 0-30k för en begagnad bil som är i topp skick, det finns inga reparationer som ska utföras eller något liknade allt är klart. Visst kan man hitta v70 GLT mellan från några tusenlappar till 25k.. Men betalar man 5/10k så finns det oftast något som ska göras. Vanligt problem på dessa modeller är ju ABS lampan, och den är hela den grejen (glömde bort ordet) är reparerad med livsgaranti.
simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.
Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Visa upp kvittot på vad du gav för den då? En seriös säljare/köpare skriver alltid kvitto...
Jag hade inte betalat över 8000 för en 97 automat på 36000 mil!!
Kan ju få en betydligt roligare V70 för de pengarna ;-//

Du skriver du alltid gott med på deras bud... låter som du är kändis hos försäkringsbolagen... ;-//
Amandus skrev:
simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.
Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Volvia verkar lite snåla, värt att ha i bakhuvudet om man ska fortsätta ha försäkring hos dom. Sen verkar försäkringsnissen inte alls trevlig heller, kommer med olika bud hit å dit.
Nexus skrev:Visa upp kvittot på vad du gav för den då? En seriös säljare/köpare skriver alltid kvitto...
Jag hade inte betalat över 8000 för en 97 automat på 36000 mil!!
Kan ju få en betydligt roligare V70 för de pengarna ;-//

Du skriver du alltid gott med på deras bud... låter som du är kändis hos försäkringsbolagen... ;-//
Nja, de är ju sällan man skriver kvitto när det rör sig mellan 0-20k klassen.. Skrev inte kvitto när jag köpte saaben för 33k häller.. Känner jag "oro" från säljaren hoppar jag av direkt.. Har ju inget kvitto, fick den billigt då den va obesiktigad & oskattad samt behöver en del service/reparationer.. Men kan ju göra de mesta själv annars är grannen mekaniker som hela familjen känt i flera års tid.. Men skulle jag vara helt okunnig om bilar och måste lämna in till en verkstad så måste man ju köpa en bil som inte har några brister då de kan stå köparen flera tusentalskronor i reparationer.

De är så jävla mycket vilt där jag bor, så har varit en hel del hos bolagen. Dock aldrig som vållande!! :)
simonhalmstad skrev:
Amandus skrev:
Volvia verkar lite snåla, värt att ha i bakhuvudet om man ska fortsätta ha försäkring hos dom. Sen verkar försäkringsnissen inte alls trevlig heller, kommer med olika bud hit å dit.
Ja lite grann kanske. Men tror mycket handlar om vilken handläggare man får. För jag måste säga att olyckan hände när jag var på en resa, var i Sthlm men bor 60 mil norr, men det finns ett moment i försäkringen som kallas "räddning" och när jag prata med dom så var dom väldigt trevliga, så tog en hyrbil via okq8 backup försäkringen, får då betala 25% av km & dygnkostnaden samt 1000kr för envägsavgift hos Hertz, men efter samtalet med Volvia så tog dom den kostnaden vilket jag anser var väldigt schysst :)
Amandus skrev:
14 kkr är enligt min bedömning ett bra och ett skäligt bud för en 97:a med det miltalet.

Att vissa Blocketsäljare sätter kraftiga överpriser gör ju att dom får behålla sina bilar, för vem är intresserad att betala överpris för en bil?
Svaret torde bli: Ingen, inte ens ett försäkringsbolag.

För vem är det som betalar i slutänden vid lösen? Jo, vi försäkringstagare på premierna.

Sen kan ju värderingsmannen sätta ett lägre pris än vad som är bjudet tidigare. Då är sannolikheten stor att bolaget backar från sitt tidigare bud.
Följden kan bli enligt ett gammalt ordspråk "Den som gapar efter mycket ................."

Håll oss gärna uppdaterade vad som händer.

Ja och tänk då när motorn startar […]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]

Ökad komfort med 17”

Har dessa 17” på vinterdäcken o[…]

Det finns också statistik som visar att whip[…]