Moderator: Moderatorer
Droopy skrev:14k skulle jag inte ens själv betala för en sådan bil, du har fått ett bra pris. de annonser du länkar till är ju önsketänkande i min värld.
simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Amandus skrev:Volvia verkar lite snåla, värt att ha i bakhuvudet om man ska fortsätta ha försäkring hos dom. Sen verkar försäkringsnissen inte alls trevlig heller, kommer med olika bud hit å dit.simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Nexus skrev:Visa upp kvittot på vad du gav för den då? En seriös säljare/köpare skriver alltid kvitto...Nja, de är ju sällan man skriver kvitto när det rör sig mellan 0-20k klassen.. Skrev inte kvitto när jag köpte saaben för 33k häller.. Känner jag "oro" från säljaren hoppar jag av direkt.. Har ju inget kvitto, fick den billigt då den va obesiktigad & oskattad samt behöver en del service/reparationer.. Men kan ju göra de mesta själv annars är grannen mekaniker som hela familjen känt i flera års tid.. Men skulle jag vara helt okunnig om bilar och måste lämna in till en verkstad så måste man ju köpa en bil som inte har några brister då de kan stå köparen flera tusentalskronor i reparationer.
Jag hade inte betalat över 8000 för en 97 automat på 36000 mil!!
Kan ju få en betydligt roligare V70 för de pengarna ;-//
Du skriver du alltid gott med på deras bud... låter som du är kändis hos försäkringsbolagen... ;-//
simonhalmstad skrev:Ja lite grann kanske. Men tror mycket handlar om vilken handläggare man får. För jag måste säga att olyckan hände när jag var på en resa, var i Sthlm men bor 60 mil norr, men det finns ett moment i försäkringen som kallas "räddning" och när jag prata med dom så var dom väldigt trevliga, så tog en hyrbil via okq8 backup försäkringen, får då betala 25% av km & dygnkostnaden samt 1000kr för envägsavgift hos Hertz, men efter samtalet med Volvia så tog dom den kostnaden vilket jag anser var väldigt schysst :)Amandus skrev:Volvia verkar lite snåla, värt att ha i bakhuvudet om man ska fortsätta ha försäkring hos dom. Sen verkar försäkringsnissen inte alls trevlig heller, kommer med olika bud hit å dit.simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Amandus skrev:14 kkr är enligt min bedömning ett bra och ett skäligt bud för en 97:a med det miltalet.simonhalmstad skrev:Låter som 14 åndå är ok. Dessa V70 har ju börjat gå in på skrotningsfasen nu.Det är väl helt ok, fast de är svårt att hitta en likvärdig bil som min var i, med handen på hjärtat! Fast jag kan inte gå med på det, då de är han som gett buden, först 12 sen 14.. Skulle nog kunna få 16 tror jag om jag är på.. Men tycker de ska bli lite roligt med en värderingsman då det är något jag aldrig provat tidigare. Dock så brukar jag alltid få överpris förut; hade en saab 95 aero -03, köpte den för 33, fick ut 65k av LF :) samma med en 850 som jag betala någon tusenlapp för fick jag 24k för :) Hahaha good old times!
Det finns också statistik som visar att whip[…]