Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hur många har lämnat in sin Volvo på rostskyddsbehandling?

Självklart har jag gjort det
4
11%
Det behövs inte då det redan från fabrik finns ett fullgott skydd
15
39%
Jag har bilen bara i tre år, det får näste ägare göra
6
16%
Det får rosta bäst det vill
5
13%
Jag grunnar på saken
8
21%
Sceptic skrev:Efter "nyheten" i dagens Rapport att även nya bilar rostar, hur många har lämnat in sin Volvo på rostskyddsbehandling?
Rostskyddade min förra bil (ny passat) och det var delvis bortkastade pengar för dom hade fuskat, det uppdagades när bilen senare reparerades pga av rost, ingen spridning av medlet utan det låg i en hög, paneler som skulle vart bortplockade för att kunna behandla under var inte alls bortplockade och alltså obehandlat därunder så nej det gör jag inte igen.
Sceptic skrev:Efter "nyheten" i dagens Rapport att även nya bilar rostar, hur många har lämnat in sin Volvo på rostskyddsbehandling?
Jag gjorde det ett par månader efter jag köpt den. En självklar sak tycker jag om man ska ha bilen länge.
crumpets skrev:Hade gjort det direkt på en alfa romeo men inte en volvo.
Frågar man rostskyddsfirmorna har Volvo numera, precis som andra märken, ett nästintill obefintligt rostskydd. De hävdar att den första modellen av V70 (-2000) var den senaste som hade något som liknade ett rostskydd. Man får naturligtvis ha i åtanke att de kan prata i egen sak :wink:
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]