Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Deeds78
Hjälp..

Ska försöka göra en lång historia kort.

Köpte en V70 2.4D 2010 med 10.800 mil på mätaren i augusti förra året av en auktoriserad volvohandlare. Den va fullservade via serviceavtal då den gått som leasing på ett stort företag i sverige.

Nu har jag flyttat och därför bytt verkstad. Skulle boka en 12.000 mila service. Då säger min nya servicetekniker att han inte kan se den senaste service i datorn. Han ville veta om de bytt hjälprem på den tidigare servicen. Jag kollar min bok och ser att service gjordes vid 10.084 mil.

Jag ringde min förra verkstad och frågade om detta. Han kunde inte heller se servicen i datorn. Jag gav han då arbetsordernumret som fanns angivet i boken och då sa han-- Aha... ok ok.. Det verkar som om han som gjort servicen har slagit in "AP"?! numret som miltal. Det innebär att han gjort en 6.000 milaservice och där är inte rem med.. !?!?!?!

Jag ringer till min nya igen och han säger att jag måste låta bilen stå nu så att jag inte får motorras.. Remmen ska enligt volvo bytas vid 9.000 Alltså innan jag köpte bilen. Ringer än en gång till den gamla verkstaden som bara konstaterar.. Jaha.. Det är kanske bäst att karlstad får byta den då..

Inget om att dom gjort fel osv..

Vad ska jag göra?

Surt att låta bilen stå en månad (semester på volvo och dåligt med tider) bara för att den gamla verkstaden har gjort fel och verkar inte ett dugg sugna på att fixa det..

mvh
Tobias
Användarvisningsbild
av MartinS
Tråkigt läge!

Om du köpt den av samma firma som gjort den felaktiga servicen tycker jag du skall kontakta säljaren och be han fundera ut hur ni skall lösa detta så smidigt som möjligt för dig.

Om du köpt den av någon annan firma än de som servat den är det ju inte mycket att göra åt. Du har inte köpt någon service av dom och har således ingen rätt att kräva dem på något.
Användarvisningsbild
av MartinS
Deeds78 skrev: Det är samma firma som jag köpte den av som har servat den.
Bra, då borde säljaren vara första steget, dom har ju sålt en produkt som inte uppfyller vad man kunde förvänta sig (stämplad men felaktigt utförd), detta får dom lösa.
av Deeds78
SKulle tro att de läser här..

Nu så tar säljade firma på sig ansvaret.
De sa nu att Helmia i Karlstad får byta denna remmen och fakturera.

Trist dock att bilen måste stå tills avtalad tid.. Men men bättre det än ett motorras.
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]