Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hej känner mig jävligt dum :( va på väg från götene o hem till eggby.
Då jag kör i 50-55kmh på grusvägen hopade det fram ett rådjur :( O av ren reflex så väjde jag åt höger :(
Jag är mycket väl medveten om att man inte ska väja för ett rådjur !! Men detta resulterade att jag körde på 4 ganska stora stenar. Med min manuella d5a från 2006 med 30700 mil på mätaren. Så framskärmen e förstörd / framspoilern är förstörd / min add on läpp är förstörd / höger strålkastare gick sönder / länkarmen gick av / drivaxeln gick av / kylet läcker / antar att intercoolern också gör det / 1 fälg är mos :( en Ace Hero 19" fälg med nytt däck på o dom här fälgarna går inte o köpa längre :( o enligt mig o många av mina vänner så är detta dom läckraste fälgarna som nånsin gjorts till Volvo :( sen är det självklart massa mer skador :( Samt att självklart pissar det olja där drivaxeln gått av / samt läcker det olja ur botten på motorn. Så är helt övertygad om att den blir inlöst :( :(
Så hur ska jag göra för att få ut i närheten va jag värderar den till ? 2011 byttes allt som har med ac o göra på bilia till en kostnad på över 20000kr i samma veva såg jag att dom aldrig bytt kammrem på den o då hade den gått 23000mil så vågade inte chansa så bytte allt remmarna vattenpumpen löpare spännare allt you name till en kostnad på över 20000kr det också på bilia :( köpte bc racing coilovers förra året = 10 000kr add on läpp ca 5000kr med lack. Köpte ett baksäte i helskinn med inbyggda bilbarnstolar = 2000kr samt fick tag i framstolar från en s60sport från 2010 som endast suttit i en bil 1025 mil = 10000kr /Borrade o splitsade sport broms skivor runt om = 2000kr köpte alupaneler till hela bilen = 1000kr steg/ sen bytte jag hela virvelspjället till en kostnad av 5000kr. Alltså 74000kr plus dom 110000kr jag köpte bilen för för 3år sen.plus fälgarna som kostade mig 8000kr plus däcken= 6000krHar haft världens värsta eller bästa otur det sista året. Då jag har blivit påbackad 3 gånger på parkeringsplatser :( samt en tant som blinkade vänster o bara körde in i hela sidan på min bil när vi körde på dubbel filig väg hon ansåg på knagglig svenska att jag borde bromsat o släppt förbi henne :/ så hela bilen utan förardörren är ny lackad. Har gjort mycket mer med bilen men är trött så kommer inte ihåg mer just nu. Hur fan ska jag göra för o få någorlunda betalt ???????? Den har kostat mig 196000kr på 3år :( är helt förstörd :( har jag tur så får jag ett bud på 70-80 tusen vilket jag egentligen ser som ett skämt :(
SNÄLLA HJÄLP MIG.
vad man har kostat på en bil i rep och lull lull får man såklart aldrig igen, bilen värderas marknadsmässigt av försäkringsbolaget, om du så har köpt en kolfibervinge för 10k och fälgar för 40k och och annat lull lull för 50k till ger tyvär inte mycket mer på priset. Vänta och se vad de erbjuder dig, sedan får du försöka förhandla.

Min erfarenhet är att försäkringsbolagen betalar mycket bra, dok så kan de såklart inet ta hänsyn till om jag repat AC för 20k veckan innan smällen, jag hade inet fått mindre om AC varit ur funktion å andra sidan, sådant skiter de i.
Föreslår en tät och positiv kontakt med försäkringsbolaget, visa upp samtliga kvitton,
berätta precis hur det är. fråga om t.ex. du kan få sätta på Vinterhjulen för att få behålla fälgarna och motivera
precis som du gjort här. Min uppfattning är att det går att prata vettigt med Skadeinspektörer o handläggare.
Klart att det skiljer i pris mellan en " listbil " och en bil som är ypperligt skick, men klart att du inte kan bli
kompenserad fullt ut men en bra kontakt och en bra handläggare så kan du komma en bit på vägen...
Önskar Dig Lycka till och kom ihåg, att bli förbannad är det sämsta alternativet... :cry:
Jag håller med wissel. Försök bygga vra kontakt med skadehandläggaren, visa upp alla kvitton du kan på senare reparationen/inköp. Jag har fått bud från försäkringsbolag höjda med 50-60% efter att ha visat på reparationer som gjorts. (Då var det i och för sig en äldre bil med värde runt 25k)
Håller med ovanstående, men räkna med att allt du själv har lagt ner extra på bilen kan bli svårt att få tillbaka igen, tyvärr. En nära dialog med försäkringsbolaget är A och O. Jag smällde en helt iordninggjord caddy pickup (nylackad, underredsbehandlad, påkostade extraljus) pga en BWM kom utflygandes i en korsning där denne hade väjningsplikt. Bilen hade hunnit vara i trafik 1 vecka haha :P Hursomhelst så fick vi ut helt OK summa eftersom vi fick behålla kåpan till bilen och sommarhjulen, men tiden som var nerlagt på bilen var long gone...
bilpriser.se

alla försäkringsbolags heliga snålbibel....

tror du skule få 50-60 kanske. försäkringsbolagen bryr sig inte om du bytt ut allt mot guld, de tittar på vad motsvarande(grundutförandet på bilen) objekt värderas till.
milktrucker skrev:bilpriser.se

alla försäkringsbolags heliga snålbibel....

tror du skule få 50-60 kanske. försäkringsbolagen bryr sig inte om du bytt ut allt mot guld, de tittar på vad motsvarande(grundutförandet på bilen) objekt värderas till.
Nej så funkar det inte. :-)
Du borde ju kunna göra en deal med bolaget om att få plocka bort de delar du satt dit om de ändå löser in den och ändå ska skrota den.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]