Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FSandstrom
Hej! Som rubriken lyder, är det att bita sig själv i foten att göra detta? Det är alltså en helt ny bil som jag funderar på. Varför frågar sig nog vän av ordning, och svaret är att just nu finns det en hel del nya 2014 lagerbilar till bra priser och det var just inget på MY15 som jag kände att "det där vill jag ha". Jag gissar att man kan göra återkallelser var som eftersom volvo betalar (eller?) men det är de där sakerna som gnekar och låter som jag är mer bekymrad över.
av Malmstroem
Jag skulle definitivt göra det om prisskillnaden var tillräckligt stor.

Garantiarbeten betalas av Volvo centralt, vilket torde medföra att de går utmärkt att få gjorda.

Goodwill kommer att bli svårare om du inte köpt bilen av den lokala handlaren. Jag kan leva utan goodwill om prisskillnaden är tillräckligt stor. Första åren har bilen garanti, sedan tar försäkringen det mesta. Jag torde sälja bilen innan försäkringsskyddet upphör.
av Lövet
Utan tvekan!
Du får ju göra garantiärendena hos vilken handlare som helst sen. Goodwill styrs till stora delar av Volvo central också.
Användarvisningsbild
av P210
Köpa ny bil 37 mil hemifrån?
Absolut, har nog aldrig köpt en bil på närmre håll, de hundralappar det kostar att åka de milen är en liten kostnad i sammanhanget...
Användarvisningsbild
av Gurra82
Det är bara att åka :D jag åkte 45 mil för min nuvarande V70
av para
Jag bor i Göteborg och har köpt både från från Västervik (Karlbergsbil) och Örebro (Rejmes).
Offerterna har varit 6-10tusen billigare än Bilia Göteborg så varför inte?
Säljaren har fixat så bilen blir fritt nerkörd hit också, sist var det hans pensionerade pappa som körde hit den från Örebro så blir inkörningen fixad också. Kan ju bli lite trist kanske om han lyckas få nått stenskott eller så.
Användarvisningsbild
av Guligan
Din lokala Volvohandlare tycker att det är bra med en till Volvo på sitt distrikt även om en annan säljer den. Det är på service, reparationer och reservdelar bilhandlarna tjänar sina pengar.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]