Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej !

I april så parkerade jag bilen på en gatuparkering för att ner o hälsa på en bekant då jag fick syn på honom innan jag parkererade. Efter ca 5-10 min så kommer en bil backande på min främre stötfångare, blev skador på min bil. Både jag och vännen ser det live då vi var ca 2-3 meter ifrån. Jag ringde försäkringen direkt o anmälde det jag skicka in min skade anmällan ganska snabbt medans hans kommer in efter mer än en månad där han skriver att när han backade in i parkeringen så kommer jag ut körande mot honom o krockar mot honom. Jag hade juh vittne så försäkringen måste väl stå på min sida?
av Rådlös
Det skall du i första hand fråga ditt försäkringsbolag om.
Här på forumet kan du få "en hel kortlek" med svar och det hjälper dig nog inte.
av htchd2
Men det måste väl endå vara hans fel även om de gick på hans version för han backade under tiden?
Användarvisningsbild
av Micce1980
Finns många trafikregler och försäkringsbolagen bestämmer ofta, kanske allt för ofta vem som har rätt. Håll din linje.

Ibland är det bra att fylla i pappren på plats så vet man vad den andre skriver.
Användarvisningsbild
av daSea
htchd2 skrev:Men det måste väl endå vara hans fel även om de gick på hans version för han backade under tiden?
Den som backar måste alltid ha uppsikt bakåt och brukar vara den som åker på ansvaret...
av MErikssoon
Dels så faller ansvaret på den som faktiskt sitter i bilen och backar, stod ni bägge vid sidan om bör du påtala det till försäkringsbolaget, skriftligt! Uppge även din kamrats/ vittnets namn och kontaktuppgifter, Vill dom trots det inte döma till din fördel så begär en omprövning av beslutet.

Mvh
av htchd2
Min bim stod helt stilla och var parkerad, jag o vännen var utanför bilen, han nekar och säker att medans han backade in så körde jag o krocka med hans bil baktill vilket inte stämmer då min bil var parkerad
av PTV
Om din bil har stått parkerad hur kan du då ha kört in i denna bil samtidigt som den nu uppenbart var parkerad.Du har råkat ut för en lite skojare med andra ord.Hävda fortfarande din rätt i händelseförloppet till försäkringsbolaget och lyft fram vittnet.Anser dom fortfarande att ett fel helt plötsligt är rätt så kan du väl åstadkomma någon form av åverkan på denna nollas fordon.För då borde ju det också vara rätt om man nu ska vända allt bak och fram ... :D
Användarvisningsbild
av Micce1980
Tyvärr skulle du eller din vän fotat direkt medans den andre gått fram under tiden. Då hade det inte varit något att "tjaffsa" om. Synd att man måste vara iskall när något inträffar med ens ägodelar för att folk muppar sig. :)
av htchd2
Inget har hänt än, när jag ringde och fråga min försäkring så sa de att de väntar på vittnesuppgifter, med andra ord borde de gå efter min version då jag hade vittne
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]