- ons 28 maj 2014, 13:09
#867871
Hej alla bilkunniga människor där ute.
Jag har ett stort problem, det är nämligen så att (lång historia)
Våran volvo V70 automat från 2010 flexifuel gått 8600mil skulle in på rutin service
Med bl.a. Byte av växellådsolja. När vi senare hämtar bilen efter att dom provkört och sådant så börjar en lampa lysa
Som säger nedsatt vällelådefunktion eller nåt liknande. Bilen börjar varva och växlar inte upp och ja vi fattar ju att något är fel.
Vi åker in med de igen och dom konstaterar att det är 2 dl för lite olja i lådan men inget läckage, så dom har alltså fyllt på för lite.
Han provkör bilen och den går bra, sen när vi hämtar den igen samma visa lampan lyser och den växlar inte som den ska.
Vi blir tvungna att åka in igen och har nu inte sett bilen på över en månad. Dom ringde och sa, hela växellådan är trasig måste bytas.
Vi blev inte erbjudna någon lånebil ingenting. Nu ringer dom igen och säger att dom måste byta nåt datasystem? Felsökningssystem? Och bara de skulle gå på ca 30.000 och växellådan på de, vet ej vad de kostar. Har vart i kontakt med volvia försäkringsbolag som tycker att detta är bilia (Volvos) fel och att dom ska betala.
Bilen är från 2010 har gått 8600mil garanti borde finnas? Vad täcker den? Hur lång tid tar sånna här reparationer? Allt detta tär på våran familj och vi går mest runt och ör oroliga över vem som ska betala och när vi får tillbaka våran bil.
Det är bilia i nacka som ställt till de för oss, är det någon annan som har erfarenhet från dom? Vad tycker ni om servicen?
Jag är så upprörd och förbannad har aldrig haft några problem med bilen innan! Dom gör säkert sitt jobb och försöker fixa men känns som att de hittar en massa fel och börjar laga utan våran vetskap och sen tror att vi bara ska betala och vara glada.
Så hjälp någon? Jag är tjej. tycker inte om bilar vet inget om dom vet bara att allt kostar skjortan.
Jag har ett stort problem, det är nämligen så att (lång historia)
Våran volvo V70 automat från 2010 flexifuel gått 8600mil skulle in på rutin service
Med bl.a. Byte av växellådsolja. När vi senare hämtar bilen efter att dom provkört och sådant så börjar en lampa lysa
Som säger nedsatt vällelådefunktion eller nåt liknande. Bilen börjar varva och växlar inte upp och ja vi fattar ju att något är fel.
Vi åker in med de igen och dom konstaterar att det är 2 dl för lite olja i lådan men inget läckage, så dom har alltså fyllt på för lite.
Han provkör bilen och den går bra, sen när vi hämtar den igen samma visa lampan lyser och den växlar inte som den ska.
Vi blir tvungna att åka in igen och har nu inte sett bilen på över en månad. Dom ringde och sa, hela växellådan är trasig måste bytas.
Vi blev inte erbjudna någon lånebil ingenting. Nu ringer dom igen och säger att dom måste byta nåt datasystem? Felsökningssystem? Och bara de skulle gå på ca 30.000 och växellådan på de, vet ej vad de kostar. Har vart i kontakt med volvia försäkringsbolag som tycker att detta är bilia (Volvos) fel och att dom ska betala.
Bilen är från 2010 har gått 8600mil garanti borde finnas? Vad täcker den? Hur lång tid tar sånna här reparationer? Allt detta tär på våran familj och vi går mest runt och ör oroliga över vem som ska betala och när vi får tillbaka våran bil.
Det är bilia i nacka som ställt till de för oss, är det någon annan som har erfarenhet från dom? Vad tycker ni om servicen?
Jag är så upprörd och förbannad har aldrig haft några problem med bilen innan! Dom gör säkert sitt jobb och försöker fixa men känns som att de hittar en massa fel och börjar laga utan våran vetskap och sen tror att vi bara ska betala och vara glada.
Så hjälp någon? Jag är tjej. tycker inte om bilar vet inget om dom vet bara att allt kostar skjortan.