Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

De handlare som erbjuder någon form av andra hands garanti så som maxitrygg/select etc gör att det ser bra ut för kunden. Ytterligare ett säljargument för ett tryggt bilägande i några tusen mil framöver. Men vem är det som står för fiolerna när något går sönder? Det finns inga gratis lucher. Läggs det på något på priset? Är det någon försäkring handlaren tecknar och har självrisk på? För när jag köpte min bil så bråkade backspegeln direkt på den, handlaren sa då att de var två månaders karens på garantin.

När man väl behöver utnyttja den så tycker jag det har fungerat väldigt smidigt. Aldrig något tjaffs även på dekorativa problem som lösa lister etc.
Har ni några erfarenheter, idéer, tankar?
Det tror jag. Kan inte tänka mig att det är gratis. Finns inget gratis i dagens samhälle. Dock tror jag att priset på selected garantin inte är speciellt hög. Baseras troligen på nivån (1-3 stjärnig) samt som du skriver ålder, miltal. Denna selected kommer försvinna nu och ersättas.
Om den försvinner som erbjudande så gäller den givetvis garanttiden ut. Vad som i så fall kommer efter får vi se då det är dags. :)
Att den fortfarande gäller hänger jag med på. Men i de flesta fall när man tar bort eller gör om så brukar de sällan vara till konsumentens fördel. Se bara på mobilabonnemang som ändras stup i kvarten, men just för att operatörerna vill tjäna mer när konsumentens behov ändras.
Försämrar de så förlorar de nog kunder. För att man ändrar något behöver det väl inte bli sämre, kanske bara annorlunda. Varför vill man alltid få det till att allt försämras :)
Kommer nog bli ngt i stil med citroens "förlängda nybilsgaranti". Mer ingående detaljer har jag tyvärr inte. Tror dock att det kommer bli bättre och ett tydligare syfte.
Nuvarande system börjar spela ut sin roll och har inte ett så starkt varumärke längre.
Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]

Hade samma på min,var lilla batteriet som va[…]