Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av FiatluX
Det tycks vara underförstått i och med att det finns ett blått P skylt på toppen, förhyrda platser är ett tilläg inte ett påbud då där inte finns ett explicit förbud..
Användarvisningsbild
av SvenB
FiatluX skrev:Det tycks vara underförstått i och med att det finns ett blått P skylt på toppen, förhyrda platser är ett tilläg inte ett påbud då där inte finns ett explicit förbud..
Så tolkar inte jag det. Så ser det på alla de parkeringar som jag varit vid, där samtliga platser är förhyrda. Om det finns gästplatser framgår det på de platser som inte är förhyrda.
av SirDuke
Förhyrd plats eller gästplats handlar det inte om här som jag ser det.

Det handlar om att det inte är angivet att man måste stå inom några markeringar.
av FiatluX
Faktisk är det så att ute på den allmänna vägen finns det röd/gula skyltar med "parkering ej tillåten utanför markerade platser" men eftersom att det finns ett blått P skylt m. tilläg vid infarten, gäller detta och inte det före på vägen intill.

Och alla förhyrda platser är uthyrda..
Användarvisningsbild
av joel80
Min morgon började dåligt.. Efter att min kväll slutat med taskig avstånsabedömning. (inte p.g.a fyllekörning! Bara allmänt dåligt avståndsbedömmande...) :(
Bild

Jäääävligt dyrt!
av HVTH
Oj då, den var inte billig! :(

Var det uppenbart att du stod för nära när du kika i efterhand eller har dom tagit sig besväret att mäta? Isåfall kan man ju tycka det hela är lite löjligt, speciellt när det är kommunen som utfärdat och inte något vinstgalet P-bolag.
Användarvisningsbild
av joel80
Dom hade mätt.. men visst.. det var nog lite nära.. Hade jobbat från morgon till 21 utan middag och var hungrig, trött och less, och skulle börja jobba 07:00 igen så skulle iväg 6:30. Viljan av att det skulle vara tillräckligt långt var stor. Men jag nog var på gränsen och skulle nog inte ställt mig så om jag varit på annat humör, men tyckte inte jag stod ivägen/skymde.

Boten är tyvärr helt rätt rent trafikregelmässigt, och jävligt sur.
av HVTH
joel80 skrev:Dom hade mätt.. men visst.. det var nog lite nära.. Hade jobbat från morgon till 21 utan middag och var hungrig, trött och less, och skulle börja jobba 07:00 igen så skulle iväg 6:30. Viljan av att det skulle vara tillräckligt långt var stor. Men jag nog var på gränsen och skulle nog inte ställt mig så om jag varit på annat humör, men tyckte inte jag stod ivägen/skymde.

Boten är tyvärr helt rätt rent trafikregelmässigt, och jävligt sur.
Fördelen med att parkera i en mindre stad/lugnare område är väl att dom sällan lägger resurser kl.04 på morgonen...
Förvånad att kommunens p-vakter jobbar vid den tiden.. hade vart mindre förvånad om det var en privat aktör.. Stockholm iofs, så de lappar säkert upp eventuellt ob-tillägg snabbt..
Användarvisningsbild
av erikn
joel80 skrev:Min morgon började dåligt.. Efter att min kväll slutat med taskig avstånsabedömning. (inte p.g.a fyllekörning! Bara allmänt dåligt avståndsbedömmande...) :(
Bild

Jäääävligt dyrt!
Vilket avstånd var det då? Min kollega på jobbet fick en likadan, den var uppmätt till 9,98 m. Han var smått sur kan jag säga...
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 85

Hur mycket brukar det kosta att hyra en elektrik[…]

Lambdalampan lyser

Vilka felkoder har du?? Inga felkoder men lambda[…]

Folk som kör idiotiskt i tjänsten. Blev […]

ÅF GLT/Turbofjädrar?