- ons 28 aug 2013, 07:44
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/
Jaha, då har man fått sin första sedan -88 nu då. Egentligen inte "mitt fel", men å andra sidan mitt fel, ja.
Var in i Skärholmens Centrum i några minuter och missade säga till frugan som övningskörde att sätta upp p-skivan i fönstret.
Var inne kanske 10 minuter.
Kommer ut och ser den lilla gula lappen under vindrutetorkaren.
Chocken 550kr.
Dyr liten pappskiva kan tyckas. Gratis parkering i några timmar med skiva, dock.
Frågan jag undrar över, får man ta ut hur höga kontrollavgifter som helst?
150-300kr kan jag accepterat som en "knäpp på fingrarna" men 550kr, det var i saftigaste laget.
Just då kändes det som att det kunde lika gärna suttit en nolla till efter det.
"över 3000 gratis p-platser", jag fick inte en sådan denna gång.
En annan gång stannade jag kvar i bilen tillsammans med hunden medan frun skulle handla, upptäckte då att det springer ganska många som kontrollerar bilarna.
Under den lilla stund jag satt i bilen så var två olika framme och kontrollerade bilen.
Så de verkar tjäna bra på folks glömska.
Nåja, betalt är det och får vara en läxa, men just beloppet undrar jag över.
Verkar vara i mitt tycke rätt högt för en i annat fall "gratis" parkering om man motpresterar genom att sätta upp information när man ankom.
Var in i Skärholmens Centrum i några minuter och missade säga till frugan som övningskörde att sätta upp p-skivan i fönstret.
Var inne kanske 10 minuter.
Kommer ut och ser den lilla gula lappen under vindrutetorkaren.
Chocken 550kr.
Dyr liten pappskiva kan tyckas. Gratis parkering i några timmar med skiva, dock.
Frågan jag undrar över, får man ta ut hur höga kontrollavgifter som helst?

150-300kr kan jag accepterat som en "knäpp på fingrarna" men 550kr, det var i saftigaste laget.
Just då kändes det som att det kunde lika gärna suttit en nolla till efter det.
"över 3000 gratis p-platser", jag fick inte en sådan denna gång.
En annan gång stannade jag kvar i bilen tillsammans med hunden medan frun skulle handla, upptäckte då att det springer ganska många som kontrollerar bilarna.
Under den lilla stund jag satt i bilen så var två olika framme och kontrollerade bilen.
Så de verkar tjäna bra på folks glömska.
Nåja, betalt är det och får vara en läxa, men just beloppet undrar jag över.
Verkar vara i mitt tycke rätt högt för en i annat fall "gratis" parkering om man motpresterar genom att sätta upp information när man ankom.
Faan vad jag är nöjd med min Santa Fe DM
Våra Husvagnsäventyr, hittar du här - http://larzan.se/