goldie04 skrev:Hej, Var i Bromma och lirade fotboll med korplaget den 10 Mars, det var mörkt och snöigt. Vi lirar där varje Tisdag sen 2008. Utanför finns det parkeringar med p-Skyltar. Kom ut ifrån träningen på kvällen, det var snö ute och mörkt, satte mig i bilen där jag hade parkerat, där jag alltid parkerar. När vi kommer ut ifrån träningen sätter vi oss i bilen, ser då P- boten i fönstret, någon måste skojja med oss tänkte jag. Gick ut och tog boten där det stog att vi ej hade parkerat på en parkering, tittade då upp mot där p-skylten brukar sitta, den var borta. Stolpen stod kvar och sementklumpen var kvar bredvid bilen. Vad är det här, har dom tagit bort skylten och sedan botat alla bilar för att käna lite extra eller tänkte jag för mig själv. Bestred boten för att jag ansåg att skylten var bortvandaliserad och det alltid har varit parkering där, jag hävdar att skylten satt där när jag parkerade. Hör och häpna, nu är P-Skylten uppe igen, vågar man parkera där överhuvud taget igen, vilka idioter! Man blir ju helt galen på Q-Park som botar bilarna, undra vem som har hand om skyltningen, dom kanske jobbar tillsammans, finns det inget inom företaget som heter sunt förnuft. Jag vill gå vidare med detta, har betalat in 550 kr till Q-park annars skulle jag få påminnelse på ytterliggare 175 kr.
MVH
Steve (förbannad)
Förstår att du blir förbannad.
Lite sent att säga det nu men du behöver aldrig betala en kontrollavgift om du anser att den är felaktig och bestrider den.
Det här är en konstig händelse, normalt brukar det vara tvärt om. P-vakterr låter folk stå pga att vakten inte märker att skylten är borta. Q-parks p-vakter har "sina" områden som dom kan utantill och vet exakt vart alla skyltar sitter.
Om man gör ändringar i skyltningen bör man göra en "upplysning". Det handlar om en lapp med information om ändring som sätts på varje bil - utan inbetalningskrav. detta ska ske i minst en vecka.
Tyvärr finns det inget krav på detta och vissa företag utnyttjar det.
Angende skyltarna så är det q-park själva som tar ner och sätter upp skyltar. servicetekniker och p-vakter har samarbete.
Vad stod det på skylten som var nedplockad? Misstäker att det satt ett P på infarten till området, är det kvar?
På kontrollavgiften har p-nissen kryssat i "skyltar/vägmärke kontrollerade" och det är det som företaget och rättsväsen går på.
Jag skulle helt enkelt fråga företaget varför dom plockat ner skylten och sen satt upp den igen. Om dom inte vill känna sig vid en demontering av skylten måste den alltså enlig dom suttit där hela tiden.
Begär foton som visar vart du stod och visa att skyltarna sitter där nu.
vad var det för överträdelse? Var det p-förbud eller ty p"utanför markerad plats bla bla" ?
Alla som inte delar mina åsikter skall genomgå rättspsykiatrisk undersökning.
Detta till grund för lag (2006:41) Lagen om uppenbar idioti.