Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

absolutjoxs skrev:
andreas_lofgren skrev:Jag har båda lapparna kvar. Frågan är bara om man orkar sätta sig i typ 18 telefonköer för att spara 300kr. Sannolikt inte.

Påminnelsen är maskinskriven och ser inte alls ut som boten som var skriven manuellt.

Frågan är om p-vakten har matat in fler uppgifter (bland annat märke) i datorn men inte skrivit dessa på min bot? Gör man så?
Vart är den skriven och vilket bolag?
Grundlappen är skriven för hand och komme från Europark. Påminnelsen kom från något i stil med Hojab Parkeringsservice.
Grundlappen är skriven för hand och komme från Europark. Påminnelsen kom från något i stil med Hojab Parkeringsservice.[/quote]
Europark.. underbart! ;)

Ring och fråga om dom helt enkelt brukar fylla i fabrikat i efterhand.. du har ju en kopia liksom..
för övrigt mycket lustigt att dom skrivit den för hand.

Det jag kan tänka mig är att lisan helt enkelt glömt fylla i, det är lätt hänt då vi oftast skriver med dator. sen när han går igenom dem så märker han att fabrikatet saknas. han fyller i den och hoppas att ingen märker nått, vilket nån oftats inte gör.
skriva en "handpinne" rätt, snyggt och snabbt är en konst.

vilken kommun är den skriven i? huddinge? :)
halmstaden skrev:Vad har en parkeringsvakt för möjligheter att bötfälla en polisbil, ambulans eller brandbil?

MVH
Alla registrerade fordon kan lappas, därmed utryckningsfordon, EU-mopeder, diplomatbilar och militärfordon.

Av ovanstående är nog diplomater våra mest flitiga kunder.
Poliser mm. är extremt sällsynt. det som möjligtvis kan framkalla en lapp är om civil-polisbilar ställer sig på samma plats upprepade gånger. Inte allt för sällan utanför deras egna bostäder.

Sen finns det ju mongolider som lappar målande polisbilar under utryckning. Aldrig träffat nån kollega som gjort det med det beror väl på någon blandning av polisförakt och döda hjärnceller.

Tilläggas bör: Alla utryckningsfordon har eller SKA ha ett parkeringstillstånd i rutan. Det är för 2009 brandrött och A5 format. bra sätt att bekräfta civila polisbilar på håll.
absolutjox skrev:Ring och fråga om dom helt enkelt brukar fylla i fabrikat i efterhand.. du har ju en kopia liksom..
för övrigt mycket lustigt att dom skrivit den för hand.

Det jag kan tänka mig är att lisan helt enkelt glömt fylla i, det är lätt hänt då vi oftast skriver med dator. sen när han går igenom dem så märker han att fabrikatet saknas. han fyller i den och hoppas att ingen märker nått, vilket nån oftats inte gör.
skriva en "handpinne" rätt, snyggt och snabbt är en konst.

vilken kommun är den skriven i? huddinge? :)
I Järfälla är den skriven
ja, det är tråkigt.. det är ju iofs upp till dig om du vill bestrida..
Det du kan göra är att hänvisa till bl.a. LKOP (lagen om kontrollavgift vid olovlig parkering). inte säker men tror det är den som säger att fabrikat måste skrivas..

Om jag var i dina skor skulle jag vara en riktigt hora :)
Hota med pressen och att du gör en anmälan till swepark.

BLir dom uteslutna i swepark så är det med andra ord konkurs..
Härligt, en jurist..

För att svara på din fråga: Ja, jag har läst lkop 1984:318 och fler likande därtill. Då jag inte har ett lika hög studieskuld som dig berättigar det mig också att ha fel på svenska lagar.
Som jag skrev i svaret så var jag osäker om just detta uppmärksammades i lkop. efter en kortare granskning så upptäckte jag att så inte var fallet.

Dock vet jag att Fabrikat skall anges på parkeringsanmärkningar och kontrollavgifter. detta till grund av en lag som jag inte vet namnet på. Du kanske vet?
Hej, Var i Bromma och lirade fotboll med korplaget den 10 Mars, det var mörkt och snöigt. Vi lirar där varje Tisdag sen 2008. Utanför finns det parkeringar med p-Skyltar. Kom ut ifrån träningen på kvällen, det var snö ute och mörkt, satte mig i bilen där jag hade parkerat, där jag alltid parkerar. När vi kommer ut ifrån träningen sätter vi oss i bilen, ser då P- boten i fönstret, någon måste skojja med oss tänkte jag. Gick ut och tog boten där det stog att vi ej hade parkerat på en parkering, tittade då upp mot där p-skylten brukar sitta, den var borta. Stolpen stod kvar och sementklumpen var kvar bredvid bilen. Vad är det här, har dom tagit bort skylten och sedan botat alla bilar för att käna lite extra eller tänkte jag för mig själv. Bestred boten för att jag ansåg att skylten var bortvandaliserad och det alltid har varit parkering där, jag hävdar att skylten satt där när jag parkerade. Hör och häpna, nu är P-Skylten uppe igen, vågar man parkera där överhuvud taget igen, vilka idioter! Man blir ju helt galen på Q-Park som botar bilarna, undra vem som har hand om skyltningen, dom kanske jobbar tillsammans, finns det inget inom företaget som heter sunt förnuft. Jag vill gå vidare med detta, har betalat in 550 kr till Q-park annars skulle jag få påminnelse på ytterliggare 175 kr.

MVH
Steve (förbannad)
goldie04 skrev:Hej, Var i Bromma och lirade fotboll med korplaget den 10 Mars, det var mörkt och snöigt. Vi lirar där varje Tisdag sen 2008. Utanför finns det parkeringar med p-Skyltar. Kom ut ifrån träningen på kvällen, det var snö ute och mörkt, satte mig i bilen där jag hade parkerat, där jag alltid parkerar. När vi kommer ut ifrån träningen sätter vi oss i bilen, ser då P- boten i fönstret, någon måste skojja med oss tänkte jag. Gick ut och tog boten där det stog att vi ej hade parkerat på en parkering, tittade då upp mot där p-skylten brukar sitta, den var borta. Stolpen stod kvar och sementklumpen var kvar bredvid bilen. Vad är det här, har dom tagit bort skylten och sedan botat alla bilar för att käna lite extra eller tänkte jag för mig själv. Bestred boten för att jag ansåg att skylten var bortvandaliserad och det alltid har varit parkering där, jag hävdar att skylten satt där när jag parkerade. Hör och häpna, nu är P-Skylten uppe igen, vågar man parkera där överhuvud taget igen, vilka idioter! Man blir ju helt galen på Q-Park som botar bilarna, undra vem som har hand om skyltningen, dom kanske jobbar tillsammans, finns det inget inom företaget som heter sunt förnuft. Jag vill gå vidare med detta, har betalat in 550 kr till Q-park annars skulle jag få påminnelse på ytterliggare 175 kr.

MVH
Steve (förbannad)
Förstår att du blir förbannad.
Lite sent att säga det nu men du behöver aldrig betala en kontrollavgift om du anser att den är felaktig och bestrider den.
Det här är en konstig händelse, normalt brukar det vara tvärt om. P-vakterr låter folk stå pga att vakten inte märker att skylten är borta. Q-parks p-vakter har "sina" områden som dom kan utantill och vet exakt vart alla skyltar sitter.
Om man gör ändringar i skyltningen bör man göra en "upplysning". Det handlar om en lapp med information om ändring som sätts på varje bil - utan inbetalningskrav. detta ska ske i minst en vecka.
Tyvärr finns det inget krav på detta och vissa företag utnyttjar det.
Angende skyltarna så är det q-park själva som tar ner och sätter upp skyltar. servicetekniker och p-vakter har samarbete.
Vad stod det på skylten som var nedplockad? Misstäker att det satt ett P på infarten till området, är det kvar?
På kontrollavgiften har p-nissen kryssat i "skyltar/vägmärke kontrollerade" och det är det som företaget och rättsväsen går på.

Jag skulle helt enkelt fråga företaget varför dom plockat ner skylten och sen satt upp den igen. Om dom inte vill känna sig vid en demontering av skylten måste den alltså enlig dom suttit där hela tiden.
Begär foton som visar vart du stod och visa att skyltarna sitter där nu.

vad var det för överträdelse? Var det p-förbud eller ty p"utanför markerad plats bla bla" ?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 85

Bytt skivor och klossar fram. Det blev ATE, b&arin[…]

Då är vi överens. Faserna byter in[…]

https://www.youtube.com/watch?v=NRc-B9sbvuQ

Fel generator V70??

Hej, generatorn på min V70 -2005 kvittrar/l&[…]