Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Nu är det ju inte bara däcken och fälgarna som kan ta stryk, div leder, hjulinställning, fjäderben och länkarmar är bara några saker som kan gå sönder om det vill sig illa.
Kvittar om du har 65 profil om farten är hög och hålet djupt...
Att påstå att man får skylla sig själv för att man har låg profil är rena skitsnacket.
Om vägen orsakar skador på fordon pga dåligt underhåll ser jag det som en självklarhet att den som är ansvarig för skötseln av vägen tar sitt ansvar, kvittar hur låg profilen är.
Willis skrev:Ta inte i så du spricker nu bara, men vad tycker du om att asfalten är lagd och vad är din åsikt om asfalt?
Jag tycker bra om asfalt och städer som breder ut sig och lägger enorma arealer mark under sig, ty människor och deras välbefinnande är mycket viktigare än miljö och skalbaggar och sånt oviktigt, se en annan tråd på det temat.

Dock behöver man ju inte ha pippi på att lägga om asfalt som gick alldeles utmärkt att köra på dagen innan, uppenbarligen är det alldeles för mycket pengar i någons budget. Kanske därför bensinen är tre gånger så dyr i Sverige som i USA, vad vet jag.

Var och en gör sina val vad som är viktigt att prioritera. Av din fråga att döma vill du kanske att asfalten skall vara helt jämn överallt från Norrlands inland, motorvägar, landsvägar, småvägar, till gatan hemma i kvartet ingenstans - kosta vad det kosta vill. Allt för att kunna köra fort överallt, inte känna några stötar när du sitter där i spättan, slippa påfrestningar på länkarmar och fjäderben - som om det inte vore det åbäket är byggt för att klara - samt glassa med totalt feldimensionerade fälgar och däck tunna som ostskivor så att kompisarna skall bli imponerade och utropa "åh vilka snygga fälgar du har!"

Som man brukar säga, det kostar att ligga på topp. Feldimensionerade fälgar och maximalt jämna vägar är inte min högsta prioritet i livet. Du gör dina val och jag gör mina. Några blir upprörda när åsikterna skiljer sig åt, medan andra skrattar gott och tycker det hela är rätt underhållande..
Senast redigerad av 1 torbjorn_75, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Du Torbjörn - det här potthålet fanns på en av Sveriges absolut mest trafikerade vägar (229)

"Feldimensionerade fälgar"
Totalt skitsnack.

Allt under dina gubbdimensioner på XCn är inte feldimensionerat.
av Willis
torbjorn_75 skrev:
Willis skrev:Ta inte i så du spricker nu bara, men vad tycker du om att asfalten är lagd och vad är din åsikt om asfalt?
Jag tycker bra om asfalt och städer som breder ut sig och lägger enorma arealer mark under sig, ty människor och deras välbefinnande är mycket viktigare än miljö och skalbaggar och sånt oviktigt, se en annan tråd på det temat.

Dock behöver man ju inte ha pippi på att lägga om asfalt som gick alldeles utmärkt att köra på dagen innan, uppenbarligen är det alldeles för mycket pengar i någons budget. Kanske därför bensinen är tre gånger så dyr i Sverige som i USA, vad vet jag.

Var och en gör sina val vad som är viktigt att prioritera. Av din fråga att döma vill du kanske att asfalten skall vara helt jämn överallt från Norrlands inland, motorvägar, landsvägar, småvägar, till gatan hemma i kvartet ingenstans - kosta vad det kosta vill. Allt för att kunna köra fort överallt, inte känna några stötar när du sitter där i spättan, slippa påfrestningar på länkarmar och fjäderben - som om det inte vore det åbäket är byggt för att klara - samt glassa med totalt feldimensionerade fälgar och däck tunna som ostskivor så att kompisarna skall bli imponerade och utropa "åh vilka snygga fälgar du har!"

Som man brukar säga, det kostar att ligga på topp. Feldimensionerade fälgar och maximalt jämna vägar är inte min högsta prioritet i livet. Du gör dina val och jag gör mina. Några blir upprörda när åsikterna skiljer sig åt, medan andra skrattar gott och tycker det hela är rätt underhållande..
Vi pratar inte om fortkörning (räcker att hålla hastigheten) eller att det ska vara HELT jämn väg genom hela landet. Vi pratar om potthål, gropar eller halva kratrar som finns på vägarna och som Svevia lagar alldeles för dåligt när dem väl ska åtgärda det.

Det är inte att vägen är ojämn jag reagerar över utan det är att dessa kratrar, det är två helt skilda saker.
Visst mindre hålor på 10x10cm är inget att bli grinig över utan det är dem större jag syftar på.

Finns ingen p3 bil med adblue, inte heller den du […]

Motorn tappar kraft och dör.

Ja ja får kanske göra det men det vore […]

Nya Volvo XC70 PHEV

EU har tullar på 100% elbilar från Kin[…]

Test med husvagn. Många laddstopp.... […]