Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av camaro69
Bosa

Försäkrar var som helst utom hos Länsförsäkringar. Skit samma om det är dyrare.

Råkade ut för besiktningsman som ljög och lurades. Ärendet gick upp på högsta chefsnivå.

När skadan kommer, det är då man har nyttan av försäkringen. Som ej vållande, och när du får uppleva att ditt eget bolag uppträder sämre än motpartens, så går fan i mig skam på torra land.

Fy fan för Länsförsäkringar. :evil: Never, never again.

Har bytt till Volvia som dessutom är billigare :D
Användarvisningsbild
av Bosa
Och mina erfarenheter av Länsförsäkringar är den motsatta, ett riktigt bra bemötande och inget som helst tjafs vid skada samt till ett lägre pris(nästan 1000:-/år). Beror väl helt enkelt på det lokala kontoret vilket det givetvis inte ska behöva göra men det är ju människor inblandade så då blir det väl som det blir ibland. :)
av Psyko
Nämen.......... är det fler som har specialförsäkring om man köper bilen av auktoriserd bilhandlare :wink:

Vad ska du klaga på nu då "Ampy" :roll:
Användarvisningsbild
av Ampy
BOSA snacka inte om honda för att jag ägde en Honda Accord type R 00 a och folksam har en honda försäkring som gäller vart än du köppte bilen i sverige 14,000mil så vet inte vart du fick trygg hansa från 2. Saab 9-3 03 aero samma sak på saabförsäkring spelar ingen roll att den inte är köppt på saab ÅF jag utalar mig om jag är säker!!!!!
Användarvisningsbild
av Bosa
Hondas egen försäkring är i samarbete med Trygg Hansa därav att jag skrev Trygg Hansa, se länk http://www.honda.se/sw199.asp
Sen kan man givetvis teckna försäkring hos nåt annat försäkringsbolag än biltillverkarens eget, är väl ingen som sagt nåt annat. Folksams Hondaförsäkring är ju fortfarande inte en märkesförsäkring i den bemärkelsen att det är Honda Sverige som erbjuder den försäkringen utan ett oberoende försäkringsbolag som i det här fallet är Folksam. Givetvis ställer en biltillverkare vissa krav via sin egen försäkring för att vissa förmåner ska uppfyllas, när vi ändå är inne på Honda så kan vi ta det som exempel. Hondas egen maskinskadeförsäkring via Trygg Hansa gäller för upp till 15000 mil eller åtta år förutsatt att bilen är servad på auktoriserad Hondaverkstad. Folksams Honda-försäkring gåller 8 år eller max 14000 mil( http://www.folksam.se/d/a0346.nsf/vLook ... penElement ) med kravet att du ska se till att tillverkarens bestämmelser om service och underhåll på bilen följs och att sådant arbete är fackmannamässigt utfört. Du får mao 1000 mil längre maskinskada med Hondas egen försäkring än med Folksams förutsatt att du nyttjar Hondas verkstäder för Hondas egen försäkring. I stort sett de flesta försäkringar som bedrivs av biltillverkare har bättre förmåner om du uppfyller vissa krav typ köpa av auktoriserad åf, serva på märkesauktoriserad verkstad osv.

Vad gäller SAAB så förstår jag ärligt talat inte vad du menar i ditt sista inlägg. Att de har bra maskinskadeförsäkring är ju som redan nämnts ganska logiskt med tanke på deras problem, tror inte SAAB hade något annat val än att förlänga maskinskadan helt enkelt.

Hur som helst så bör man ringa runt innan man tecknar försäkring oavsett om det är fordon, villa osv. Du lär ju säkert ringa runt nästa gång det är dags för ny försäkring så se det som en lärorik erfarenhet istället. :).
av Psyko
Bosa skrev: Du lär ju säkert ringa runt nästa gång det är dags för ny försäkring så se det som en lärorik erfarenhet istället. :).
Det tror inte jag, han kommer bli lika förvånad då :lol:
Intressant tråd, fast det var halvår sedan någon skrev på denna tråd..Var tvungen att ringa till Volvia hur det är om man har köpt bilen av privat person. Hur villorna var.

Angående Volvia försäkring och 15000mil på Volvo bilar, så måste bilen vara köpt hos Volvo handlare för att maskin skada ska täckas, köps bilen av privat person eller annat företag så gäller det bara 10000mil, när man sen säljer bilen eller byter in den till en Volvo handlare, så har bilen 150000mil igen. så är det, ville man ha 150000mil försäkring så ska man köpa bilen via Volvo handlare annars är det bara 10000mil som gäller, fast bilen kommer från Volvo handlare innan.
Ser inte riktigt vad problemet är med detta. Jag har just tecknat en försäkring hos Volvia för en XC70 '05a, dom har likvärdiga villkor som övriga bolag till en lägre premie. Att dom under vissa omständigheter skulle kunna erbjuda ännu bättre villkor känns inte direkt som något man behöver hetsa upp sig för. Det står väldigt klart och tydligt vad som gäller när man tecknar försäkringen, ingen kan bli lurad.

Nu såg jag att jag kan åka till Bilia och få mitt stenskott i framrutan lagat utan kostnad också. Tack för det.
Problemet med denna kille är att trådskaparen har felaktiga (för höga) förväntningar. Han vill ha samma service men inte betala för det. Den längre maskinskadan är en bonus som man får om man köper hos Bilia, inte konstigare än så. Antar att han skriker lika högt när han flyger Ryanair men inte får samma service som Thai. :roll:
Användarvisningsbild
av Ampy
Hahahha den va bra grabbar Mathiass vitsen med denna tråd är att Det är bara VOLVO OCH VOLVIA SOM HAR DET SÅ ! Kapisssss
Det är så iriterande så det skriker om det!! Ingen annan Bilmärke som sammarbetar med olika försäkringbolag har det så, KÖP DIN BIL I SVEGIE SPELAR INGEN ROLL ÅF eller PRIVAT DET SKA VARA SAMMA VILLKOR!!!

EN SAAB HAR BÄTTRE VILLKOR NÄR DET GÄLLER FÖRSÄKRING EN VOLVO och Saab ska ju vara minndre en Volvo Skabb som saggt!!
När man tillverkar en bil så står man bakom den spelar ingen roll om den är köppt på ÅF-VOLVO (rättvisan kallas det för)
Men man vet ju alldrig Volvia vill ju inte att man köper en bil som är bättre skick privat. Köp din bil PÅ VOLVO ÅF och va så säker att den kära bilen är bättre skick en privat, Volvo verkstad har kollat genom bilen så att den inte börjar brinna :P!!!!
Nej Volvo handllaren tar in din bil i innbyte tvättar den grymmt bra massor med kosmetika och ställer ut den (DET ÄR DET ÄNDA), sen sak dem ha 30 tusen mer DYR TVÄTT HAHAHAHAH

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]