Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Återigen visar bilderna att det inte är på samma höjd, snarlikt ja, men skadan sträcker sig ju faktiskt högre på den grå bilen. För en mer korrekt bedömning från början vore det ju önskvärt med översiktsbilder så man ser mer utan bilarna.
Men, jag har suttit och klurat på detta hela dagen och kan faktiskt till sist se en viss nyans av rimlighet i det du skriver, för OM ditt hjul varit svängt åt vänster och är som de flesta hjul ganska skitiga/grusiga i detta väglag så kan det faktiskt finnas en chans att det stämmer då detta tagit första och största smällen. Om är det så så rekommenderar jag dig att begära en kontroll på framvagnen i samband med att du lämnar in bilen för reparation.

Värt att tänka på i dessa sammanhang är att skadehandläggare på försäkringsbolagen har inte mer uppgifter än så här när dom bedömer skador för godkännande eller ej, visst dom har ju verkstäderna som ögon och får lita på deras skadebesiktning men det är inte konstigt om fel eller misstolkningar kan uppstå ibland.
Det är ju dessutom sällan en verkstad får in både vållande och motpart för reparation samtidigt och kan jämföra utan man bara fixar skadan.

Eftersom jag nu sett skymten av rimlighet i skadan så är jag inte sämre människa än jag kan be om ursäkt för att jag legat på och jag hoppas ingen och framför allt TS tagit så illa vid sig att det ska ställa till det i framtiden.
Hilmer skrev:Eftersom jag nu sett skymten av rimlighet i skadan så är jag inte sämre människa än jag kan be om ursäkt för att jag legat på och jag hoppas ingen och framför allt TS tagit så illa vid sig att det ska ställa till det i framtiden.
Snyggt :-)-) Vi är nog fler som borde ta efter Hilmer ibland.
Mwi skrev:
Hilmer skrev:Eftersom jag nu sett skymten av rimlighet i skadan så är jag inte sämre människa än jag kan be om ursäkt för att jag legat på och jag hoppas ingen och framför allt TS tagit så illa vid sig att det ska ställa till det i framtiden.
Snyggt :-)-) Vi är nog fler som borde ta efter Hilmer ibland.
Ja, snyggt att be om ursäkt, all heder åt dig Hilmer.
Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad för a[…]

Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]