Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Hehe. Det hade jag glömt att kolla. 13 ägare på 102 månader. Drygt 7,84 månader per ägare. Luktar lite konstigt. Men skulle man fråga så har han nog en (I sin värld) jätte bra förklaring till det (S)
Jag gillar inte att man i annonsen erbjuder en olaglig tjänst: "DENNA BIL KAN FINANSIERAS MED 0.- KONTANT"

Bilfinansiering skall enligt konsumentkreditlagen uppgå till max 80% av köpeskillingen, dvs 20% i kontanta medel eller genom inbyte skall erläggas. Nu är ju denna bilhandlare inte direkt ensam om att kringgå KKL, det finns många handlare som marknadsför full finansiering:

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/ ... 586772.svd
Ibland skulle man vilja veta varför en del bilar byt ägare så många gånger.

Lite off topic läs om ni tycker det är kul.
Köpte en bil en gång där ägaren byt ägare på bilen en gång i månaden.
(En mycket artig välkläd och trevlig person)
Kolla upp den inga skulder på bilen fick en förklaring på att han hade lite folk som var avundsjuka på honom därav alla byten av ägare på den och att han skulle flytta utomlands så vill jag ha den får jag skynda mig att köpa. Fick ett kanon pris på den.
Beställde sedan utdrag på alla ägare på den.
Då visa det sig att ett av pappren var ägaren bort suddad eller tipex:ad över.

Så nyfiken på vad det var för en person och vad han levde för liv egentligen. Kommer väll aldrig få veta.
Sprang på honom ca 4-5 år senare då presentera han sig med ett annat namn. Mycket artig välkläd och trevlig precis som vid köpet av bilen.
Samt han tyckte det var kul att höra att jag hade kvar bilen.
@ Andis. Låter som han försöker gömma bilen för staten eller liknande. Bilen kanske inte hade skuld på sig men hade du fått se ett utdrag på bokföringen från hans företag skulle du nog svimmat :)

Toppen att bilen var ett bra exemplar iaf.
Micce1980 skrev:@ Andis. Låter som han försöker gömma bilen för staten eller liknande. Bilen kanske inte hade skuld på sig men hade du fått se ett utdrag på bokföringen från hans företag skulle du nog svimmat :)

Toppen att bilen var ett bra exemplar iaf.
Ja inte omöjligt att han hade skulder rimmar ju bra med att det var så bråttom att åka från Sverige.

Han måste ha rätt bra kontakter någonstans på myndigheterna när han lyckats få utsuddat vem som ägt bilen :-)

Kom på en sak till med honom han hade låtit den vara inne på byte av lås på bakluckan till egen cylinder och bortkoppling av centrallås på bakluckan. Fick med kvitto på det från märkes verkstad. Precis som på servicarna. Ordning på honom på den punkten :-)

När jag träffa honom då efter 4-5 år presentera han sig även med ett annat namn.
Nu har han en Merca som enligt honom kommer bli en samlingsklassiker. Hans egen pappa skulle tydligen köpt den som ny, & sedan har det bara varit en ägare till. Hmmm, enligt Transportstyrelsen så står det 4 ägare. Aldrig saltkörd, Så bilen har aldrig lämnat Gotland mellan Oktober till April sedan 97??? Ett under att Mr Björn kan leva på det han gör.

http://www.blocket.se/gotland/Mercedes_ ... ?ca=19&w=3
Det är en riktig "Dokusåpa" detta med mister Björn :D :-)-) Det är en fin bil, men färgen passar inte på en Mercedes modell större.
Hittade en till annons hos rubrikens man, visste inte att bilen var till salu. Han har åkt omkring i den i flera år. OBS... ALLTID med grön skylt. Hoppsan kerstin...

http://www.blocket.se/gotland/Mercedes_ ... ?ca=19&w=3

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: THC172
Fabrikat: MERCEDES BENZ CLK 230
Färg: MBLÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1999 Fordonsslagsklass: I
Identifieringsnummer: WDB2083471F110328
Typgodkännandenummer: e1*96/27*0054*07
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2009-10-19
Senaste EU-regbevis del 2: 2009-10-19
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2011-04-19)
Tillfällig registrering: Nej
Antal ägare: 7 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 2002-10-17
I trafik första gången i utlandet: 1999-08-09 Import/införsel: Ja
Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2010-12-01 - 2011-04-30
Senast godkända besiktning: 2010-04-06
Vägmätarställning: 70872

Bilen har inte besiktigats på 4 år... 4 år... Han har kört med den i 2 år med grön skylt. Bilen har rullar 2 tusen mil sedan sista besiktning. Känns som en rullande fara!!! Men, men... Bilen ska ju vara i nyskick enligt säljaren. HAAHAA. :-)-)

Som sagt. AKTA er för denna lurendrejare. Skulle ett program komma på TV som handlar om Bilfuskare. Mr Björn skulle ha en hel säsong helt själv!

// Peter
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?