Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det låter lovande. De som har vett att inte ställa sig under träd när det blåser, håller avstånd till vingelpellar på vägen osv skall ha lite belöning i plånboken.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Provocative skrev:
Tomas88 skrev:Det där med att man får vad man betalar för förstår jag inte.
Vilket bolag som är billigast varierar ju från förare till förare och från bil till bil.
För mig med den bilen jag har nu så är Folksam billigast. Är de sämst då?
På min förra bil så var Trygg hansa billigast...
Har du kollat på Aktsam och tagit bort ev rabatter genom fler försäkringar i samma bolag. Aktsam slår de flesta på fingrarna när det gäller pris. Dock ej när man behöver hjälpen man betalat för=)
Annars så har jag bara positiva erfarenheter av Folksam.
Aktsam ~6700 kr
Folksam ~3700 kr
Halvförs

Nu har jag i och för sig hemförsäkring i Folksam också men det är väl några hundringar i skillnad max.
Användarvisningsbild
av MartinS
torbjorn_75 skrev:Det låter lovande. De som har vett att inte ställa sig under träd när det blåser, håller avstånd till vingelpellar på vägen osv skall ha lite belöning i plånboken.
Fast nu är det ju inte riktigt så utan tvärt om. De som har "fel" bolag bestraffas om man råkar ut för ovanstående, det är däremot ingen som belönas för att man inte råkar ut för det.

/Martin
Användarvisningsbild
av MartinS
torbjorn_75 skrev:Jo då. Du har konstant belöning dvs låg premie så länge du inte har "otur" och råkar ut för en massa "olyckor".
Fast i mitt fall så är inte volvia billigare än LF, Volvia har bara sämre villkor.

/Martin
Användarvisningsbild
av Tomas88
torbjorn_75 skrev:Jo då. Du har konstant belöning dvs låg premie så länge du inte har "otur" och råkar ut för en massa "olyckor".
Ja om du lägger till att man måste ha rätt kön och rätt ålder samt bo på rätt plats också. :wink:
av Lövet
torbjorn_75 skrev:Det borde bara vara en tidsfråga innan alla försäkringsbolag identifierat riskgrupperna och anpassar villkor och premierna därefter.
Tro mig, det har de redan gjort. Till alla unga män i storstäders stora frustration.
Tomas88 skrev:Ja om du lägger till att man måste ha rätt kön och rätt ålder samt bo på rätt plats också. :wink:
Väldigt vilket ordmärkeri det var i den här tråden.

Förtydligande: De som är ordentliga och skadefria skall ha relativt sett lägre premie jämfört med de som råkar ut för en massa "olyckor", precis som det fungerar i USA.

"belöning" är alltså relativt, och betyder INTE att du ska bli miljonär, om det var någon som trodde det.
andreas_lofgren skrev:Tro mig, det har de redan gjort. Till alla unga män i storstäders stora frustration.
Adrenalinstinna hannar i storstäder är en sak, men uppenbarligen har inte alla försäkringsbolag identifierat alla riskgrupper än.

Vi väntar fortfarande att det ska slå igenom fullt ut med de som får trädgrenar på motorhuven, krockar med vingelpellar på vägen osv.

Det var det som var uppe till diskussion här.
installera dragkrok

Jag har köpt begagnat på skroten till t[…]

Nej, en sådan överföring är o[…]

Svart rök

Hej köpte mig en v70 d5 2004 . Den ryker kraf[…]

Tråkigt att se, Slangarna och tryckventi[…]