Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Såg att grillchips fått offert från denna firma på framvagnsinställning. Är det samma innhavare fortfarande? Det var ju "pestflagg" på dom förut.
av mughal
Sind att jag har inte läst den här forum innan blir drabbat av Solna bil teknik AB,jag hade bytt kaamrem på min Volvo v 40,97 år modell som jag var jatte nöjde innan pajat min kaamrem på bara 17500,mil !!!!! Inom mindre en fyra år,så ingen logik som fungerade(enligt Volvo so remmen ska håla från 8 tills 10 år eller minst 12000 mil,men på min klarade inte ens halv vägg.
Vet inte vad ska jag göra,ringde till Solna bil teknisk AB då han frågade om jag har gjort service regelbunden,jaa!!! Jag bytt olja och alla filter regelbunden(själva) sen han sagt att hämta bilen så dem kan kola felet,alltså va fan dem menar,dem vill hitta bara nån skit orsak att kasta skyldighet på mig,vem ska betala bärgning kostnad fram o tillbaka? Och vad är garanti att dem ska fixa bilen.behöver Tips att hur man ska göra nu,jag står nu utan bil och letar efter en begagnad v 40 igen(som är jatet svårt).
Ovansätt vad kan hända med min bil jag vill göra nåt nyttig för dem idioter som begraver andras bil,fan jag skulle ha inte gått för billigt priss....men tyvärr jag är inte miljonär att göra dyra byte oss bilia,på andra siden nu blir bilen helt skrot.
OBS ....roligaste var att jag var på väg till bilprovningen när pajat kamreren ........
Tips tack
Med vänlig hälsning,
Jamal
Användarvisningsbild
av crumpets
Hej Jamal, trist situation du är i men tyvärr finns nog inget att göra. Det är väldigt svårt att bevisa att de har gjort fel, även om det finns en risk att de använt en dålig kamrem eller gjort ett dåligt jobb. Den bästa lösningen är nog att sälja V40:n du har nu på blocket till någon som kan byta motor på den, du borde kunna få några tusen för den, och sedan köpa en fungerande istället. Tyvärr är det ju som du säger rätt få exemplar som är fina.
Är din bil väldigt bra i övrigt skulle det kunna vara en idé att köpa en begagnad motor på t.ex. bildelsbasen eller laga.se och hitta en verkstad som kan byta åt dig. Det borde inte vara superdyrt, men det är klart att ett antal tusen kommer ju tyvärr att försvinna på det. :(
Användarvisningsbild
av grillchips
Firman ligger ett stenkast från där jag bor och det ryktas om att firman är satt i konkurs, nån som vet mer?
Användarvisningsbild
av grillchips
Stefan: ok, så verkstaden lever alltså kvar?
Användarvisningsbild
av grillchips
Då är jag med, var diskussion på lokala forumet om stället för bara en vecka sen då konkursen nämndes, men då har jag mer kött på benen. Tack.
Användarvisningsbild
av SvenB
crumpets skrev:De sålde företaget på blocket för nåt år sen också, så det är nog ny regi(om de fick den såld!).
Nja var det så? Jag vet att de sålde lokalen på Södra Långgatan i Solna. Eventuellt kunde man få köpa verkstadsutrustningen också. Men om man "googlar" på firman ser det ut som de fortfarande kör med samma "stuk" på verksamheten, att lura kunden. ??:-/
S40 2004

Går det att montera en i efterskott? Kablarn[…]

V40 har inte elektrisk handbroms. Det är en m[…]

Låser den inte upp heller eller är det […]

Tätningsmassa ventilkåpa

Hej Finns det likvärdiga billigare alternativ[…]