Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Jag vet inget annat bolag än Volvia som ringer upp och bekräftar att de fått in skadeanmälan, talar om eventuell självrisk samt undrar om man har några frågor.
Användarvisningsbild
av Brainy
S60AWD2.5T skrev:IF har tagit över Volvia, men tror att Volvia kör på i egen "regi"
De sitter iaf på samma kontor. Min handläggare på volvia sa i telefonen att hon bara skulle gå ner några rum i korridoren och lämna över papperen till hon som handlägger min anmälan av skada till olycksfallsförsäkringen som jag har i if.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Volvobruden84
Brainded skrev:Vilket struntsnack från försäkringsbolaget! Även om killen framför dig gjorde en helt vansinnig och onödig inbromsning så är det ju han som kört in i dig som inte hållit avståndet! Han ska kunna väjja även om du frontar en långtradare och får tvärnit på metern!

mvh
Anders
Precis.
Blev påkörd bakifrån för dryga månaden sedan på motorvägen av en som inte höll avståndet, bilarna framför oss bromsade, vi med, men inte gubben, 90 km/h rakt in i draget på våran 855a...!

Skrev skadeanmälan på plats, signerade under och kryssade i "körde på bakifrån vid körning i samma riktning i samma fil" eller va de står, på hans sida av pappret..

Frid o fröjd trodde vi.. icke!

En vecka senare kommer brev hem, gubben påstår att vi bytt fil framför honom och tvärnitat?!!

Fick lämna vittnesmål (jag då som var passagerare) och sambon fick skriva sin version av händelsen.
En vecka senare kom svaret, det är gubbens fel så vi slipper självrisken..

Men att dom ens försöker??! Går knappt att komma undan att man kör på nån i häcken.. dårar finns det gott om tydligen..!

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]

Chippning av 940ltt 1996

Är chipp från dann westfelt. Tänk[…]

Försöket hitta bränslepumprelä[…]