Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Diskussionen och alla fria tolkningar här inne visar ju på ett av problemen med att ha enbart bilder som "vittne".
Eftersom du som var på plats gjorde bedömningen att skadorna hör ihop samt att den som körde på erkänt tvivlar jag inte på att bilderna mycket riktigt visar skadorna på bilarna från sammanstörningen. Intressant hur de kan tolkas helt annorlunda av vissa.. Som sagt.. Ibland räcker inte bilder så bra för att visa något. Vinklar och avstånd vid fototillfället lurar ögat och det som på plats är rätt lätt att uppfatta blir genast svårt att se.
Visade bilderna för min fru som inte har mer intresse för bilar än att hon kan använda dom för transport och det första hon sa är att det inte hör ihop.
Jag har besiktigat och räknat på så pass många skador under åren att jag vill bestämt påstå att skadorna inte hör ihop, oavsett om nån stackare tagit sig på det hela eller ej.
Det är självklart att situationen kunnat se annorlunda om man sett skadorna live, men faktum kvarstår att skadorna är av den arten att dom inte kan ha ett samband.
Hilmer skrev:Visade bilderna för min fru som inte har mer intresse för bilar än att hon kan använda dom för transport och det första hon sa är att det inte hör ihop.
Jag har besiktigat och räknat på så pass många skador under åren att jag vill bestämt påstå att skadorna inte hör ihop, oavsett om nån stackare tagit sig på det hela eller ej.
Det är självklart att situationen kunnat se annorlunda om man sett skadorna live, men faktum kvarstår att skadorna är av den arten att dom inte kan ha ett samband.
Och vem skulle erkänna om man nu var oskyldig?
volvofantast skrev:
Hilmer skrev:Visade bilderna för min fru som inte har mer intresse för bilar än att hon kan använda dom för transport och det första hon sa är att det inte hör ihop.
Och vem skulle erkänna om man nu var oskyldig?
Läs gärna mina tidigare inlägg också så du har en chans att förstå sammanhanget.
Oavsett om och vem som tagit sig på ansvaret så hör inte skadorna ihop, helt omöjligt!
Det finns hur många exempel som helst på människor som erkänt saker som de inte gjort. En del har t.o.m. avrättas för det...

Om någon med bestämdhet hävdar att du kört in i bilen bredvid, och visar foton som "bevis" är det nog många som inte känner sig tillräckligt säkra för att neka -- även om de inte märkt något själv.

Är bilen sedan en tjänstebil så "kostar" det heller inte något. Lätt hänt att ta på sig det hela då.

Det är fullt möjligt att jag skulle acceptera det själv.
Det troliga är, enligt mig, att TS haft en stor portion tur, som fått en bilist att erkänna en skada som troligen det är någon annan som orsakat. TS borde nog gå och köpa en lott, den skulle nog troligen också utfalla med vinst. :D
Jag förstår inte varför det inte skulle kunna gå? Skadorna ser ut att mycket väl kunna vara i samma höjd, och om personen i fråga har försökt parkera genom att köra in med fronten först så skulle det ju bli så:
Bild
Kolla höjden på skadorna, jämför hur högt dom sitter jämfört med hjulen. Det är första grejen.
Det andra är att en kollision i denna kalibern kan omöjligt en mjuk stötfångare orsaka denna plåtskda på den andra, oavsett vem som kört på var. Man ser tydliga djupa repor ner till grundfärgen på den grå bilen vilka kan omöjligt ha orsakats av en mjuk stötfångare, inte heller orsaka den buckla där finns på bilen, den är trots allt väldigt styv där, åtminstone i jämförlelse med en stötfångare. Även om stötfångare gått långt in vid kollisionen finns det fortfarande inget som kan riva upp som det gjort på den grå bilen.
joel80 skrev:Jag förstår inte varför det inte skulle kunna gå? Skadorna ser ut att mycket väl kunna vara i samma höjd, och om personen i fråga har försökt parkera genom att köra in med fronten först så skulle det ju bli så:
Bild
Det är exakt så här det gick till och skadorna är i samma höjd.ska hitta en liknande bil och mäta upp och ta kort. Men som sagt här på forumet finns proffs som kan bedöma skadan och vi får se vad dem säger när jag kommer med bilder?
Bild nr. 2 är min bil och bild nr. 1 är liknande modell. Det kommer bli roligt att höra vad experterna har att säga om det här. :-)-) bild nr 1 är samma modell men jag tog kortet på västra sidan...pga bilen var parkerad mot en vägg. Tänk er spegelvänt.
Bilagor
2015-02-04 18.06.14.jpg
2015-02-04 18.06.14.jpg (221.79 KiB) Visad 491 gånger
2015-02-04 18.06.40.jpg
2015-02-04 18.06.40.jpg (341.72 KiB) Visad 489 gånger
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90