Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av estufo
bem skrev:Varning för Upplands motor då - både verkstan och försäljning?

Såg några beg V70 de hade men vill ju inte köpa från nåt företag som inte fattar vad kundvård betyder.

/Bo
Åk dit och skaffa dig en egen uppfattning, har svårt att tro att dom behandlar kunder dåligt med ren vilja.

Och läs övriga omdömen, är ju både ris och ros på istortsätt alla företag...
Min erfarenhet är att Upplands Motor har kunniga säljare. Så säljdelen är bra!
Tyvärr är leverans slarviga. Och verkstan inget annat än en katastrof.

Orsaken att både leverans och verkstan hos Upplands Motor i Akalla och Hammarby har problem med kvalitén, är att:
1. De hatar att kolla sina jobb innan de släpper ut bilen till kund igen.
2. När det är fel på jobben de gjort, måste kunden överbevisa verkstan att det verkligen är fel. Vilket de till slut motvilligt erkänner.
3. Du får dra din story för olika personer hela tiden.
4. Det finns ingen kundmottagning utan du blir förpassad till din personliga mek, även om vederbörande slarvat 3 gånger på din bil redan.
5. Verkstadschefen försöker undvika "jobbiga" kunder. Så du får kräva ett personligt möte på dennes rum för att få ordning på eländet.

Men det är min personliga erfarenhet. Andra kan ha mer tur. Byta olja och filter vid 1500-milaservice borde de väl greja?
Tänkte, tyvärr, fortsätta denna tråd för problemet är ännu inte löst...
Har vid några tillfällen fått drift störning där bilen går ryckigt och tappar i effekt och jag får felmeddelandet om nedsatt motoreffekt. Har varit inne två gånger, senast i dag, felkoden de får upp är gasspjället, men det är bytt...
Sedan nu i kväll så blev det återigen så att motorn gick extremt dåligt och dog upprepade gånger, lyckades köra hem men motorn känns svag, varvtalet går inte upp i 2000 varv, varken på tvåan eller trean, trots full gas och hastigheten gick inte över 30km/h :(

Det som känns surast är mest volvocars inställning, utan en felkod som visar var felet ligger så står sig Brabil slätt, och volvo hänvisar till dem. Men jag tycker att om man konstruerar en så avancerad bil borde man ta ett ansvar för att märkesverkstäderna kan hitta felet och laga det. Känner mig bara irriterad.... :evil:

Jag har haft ett fel på den aktiva stöt[…]

A-traktor av 2,4d?

Hoppas jag postar på rätt ställe! […]

1986 GLT kamdrivning

Fick remhaveri och nu efter byte rem + spänna[…]

Skumt fel b230ft

Ja en trasig insugspackning ger dom symtomen, men […]