Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av TobiasOstlund
Plockar upp denna halvgamla tråd eftersom jag har liknande funderingar. Ska snart byta tjänstebil och funderar på SUV. Gillar alla tre av Q5, X3 och XC60. Även om Volvon är fin så kan jag inte hjälpa att tycka att den borde vara billigare än de andra för att få vara med i urvalet. Nu har jag inte begärt in offerter på Volvon (än) men jag misstänker att en D4 AWD inkl vinterhjul kommer bli dyrare än första offerten på X3:an som är på 380-385. Eller vad tror ni som är bättre pålästa på Volvo? Hur går era tankar kring detta? Automat är ett krav.
av S.t.r.a.n.D
Du måste begära offerter på precis den utrustningen du vill ha i varje bil för att det ska blir rättvis jämförelse. Det blir rätt fel att jämföra nakna standardbilar då varje märke har olika nivå på en standardbil.
av TobiasOstlund
Klart att det blir svårare men låt säga att kraven är AWD och automat samt att vinterhjul skall ingå, klarar man ens Volvon under 400k?

Har man en hård prisgräns så kanske man måste jämföra nästintill "nakna" bilar eller?

När jag går vidare i gallringen får man givetvis jämföra +- på de olika utrustningarna. I denna första gallring gäller dock frågan om man överhuvudtaget får in AWD + automat + vinterhjul på Volvon utan att spräcka budget på säg 390.000?
av S.t.r.a.n.D
Inte så bra koll på de nya tyska bilarna. Men förr så hade ju BMW och Audi en lägstanivå som var låg, väldigt låg. Vad gäller stolar, elhissar, elspeglar osv. Saker som man anser är standard i en bil idag. Vad du än har för stolar i en Volvo så sitter du skönt. Har läst mycket på autopower och många skriver att sportstolar är ett måste för att sitta skönt..
av TobiasOstlund
Som sagt, min fråga handlar mest om Volvon och vad ni mer rutinerade tror om nettopriset.

X3 med comfort edition har ok utrustning tycker jag. PDC fram och bak, xenon och det mesta man verkligen måste ha. Det kan nog stämma dock att sportstolarna krävs, de kostar dock bara 6900 så det går att rymmas med dem i en budget på 390.
Den stora annons-tråden

:-o :-) https://www.blocket.se/annons/14021[…]

Räckvidd T6 Recharge

Haft min my25 i tre månader. För mig pe[…]

Du som fick tag på skärmar med ok passf[…]

"Limp home mode" ?

Nä, det jag skrev är det enda som dyker […]