- lör 20 okt 2012, 09:43
#692107
Hej D2,
Tack för en bra ansats.
Att ni behöver jobba en del på noggrannheten har du säkert redan hört? Ett tips är att be personalen testa av allt en extra gång innan ni lämnar ifrån er bilen. Det kanske är pressade servicetider? Men lägg i så fall på litet extra på priset och gå ut med att ni är noggrannast i branschen. Det finns inget som är så värdelöst som att behöva åka tillbaks till verkstan igen efter ett slarvjobb.
Sen vad gäller servicen så framstår kundmottagarna som väldigt opersonliga. De sitter bakom sina jätteskärmar och det enda de ber om ideligen är ditt regnr. Trots att du varit inne för tredje gången inom 20 minuter med ditt strulande härke till bil som era mekar inte gjort ett acceptabelt jobb på.
Ni har även en liten butik med tillbehör. Låt er personal gå runt litet där och familjera sig med vilka grejor ni har. När jag skulle köpa en lastrumsnät visste ingen av era två kundmottagare om den passade till V70 eller ej. Det gjorde den inte heller visade det sig. Men genom att ta loss krokarna passade den. Vilket killen och tjejen i kassan inte hade en susning om, de satt och kliade sig i huvudet när jag råkade få syn på instruktionen på påsen.
Och ett till tips att ta med; om en kundmottagare sträcker fram visitkortet och ber specifikt att jag ska kontakta denne för bokning av ny tid, när jag fick åka ifrån er verkstad med en ej fungerande installation.
-Det är en bra grej om denne faktiskt svarar på mail!
Ok att man inte får svar på första förfrågan om datum för åtgärd. Men att sen även strunta i andra mailet. Ja ni framstår som en vimsig hönsgård faktiskt.
Hoppas Hammarby får ordning på bilen nu. De verkade vettiga i telefonen.
Tack för en bra ansats.
Att ni behöver jobba en del på noggrannheten har du säkert redan hört? Ett tips är att be personalen testa av allt en extra gång innan ni lämnar ifrån er bilen. Det kanske är pressade servicetider? Men lägg i så fall på litet extra på priset och gå ut med att ni är noggrannast i branschen. Det finns inget som är så värdelöst som att behöva åka tillbaks till verkstan igen efter ett slarvjobb.
Sen vad gäller servicen så framstår kundmottagarna som väldigt opersonliga. De sitter bakom sina jätteskärmar och det enda de ber om ideligen är ditt regnr. Trots att du varit inne för tredje gången inom 20 minuter med ditt strulande härke till bil som era mekar inte gjort ett acceptabelt jobb på.
Ni har även en liten butik med tillbehör. Låt er personal gå runt litet där och familjera sig med vilka grejor ni har. När jag skulle köpa en lastrumsnät visste ingen av era två kundmottagare om den passade till V70 eller ej. Det gjorde den inte heller visade det sig. Men genom att ta loss krokarna passade den. Vilket killen och tjejen i kassan inte hade en susning om, de satt och kliade sig i huvudet när jag råkade få syn på instruktionen på påsen.
Och ett till tips att ta med; om en kundmottagare sträcker fram visitkortet och ber specifikt att jag ska kontakta denne för bokning av ny tid, när jag fick åka ifrån er verkstad med en ej fungerande installation.
-Det är en bra grej om denne faktiskt svarar på mail!
Ok att man inte får svar på första förfrågan om datum för åtgärd. Men att sen även strunta i andra mailet. Ja ni framstår som en vimsig hönsgård faktiskt.
Hoppas Hammarby får ordning på bilen nu. De verkade vettiga i telefonen.