Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Det är ju väldigt trevlig prissättning på cabbar just nu så chansen finns att jag slår till ganska snart. Det som talar emot det är att jag egentligen inte har något bilbehov alls. Jag skulle alltså lätt kunna vara utan bil i ett par månader nu. Men hur kul är det? :wink:

Funderar också i banorna på att skaffa en billig vinterbil, kanske en 850GLT eller Saab 9-5 för att sedan köpa cab när det börjar bli varmt.
Jag kollar Blocket rätt så flitigt numera kan jag säga.
Jag har faktiskt redan reserverat en Z4. Om den motsvarar förväntningarna så köper jag den på lördag :D
Jo, det blir en 3,0a. Känns som att när man ändå håller på så kan man ju lika gärna löpa linan ut. Har haft en 3,0a tidigare i en E39 och redan där kändes motorn alldeles strålande. Att ta bort ett par hundra kilo skadar ju inte den upplevelsen :wink:

2,5orna är egentligen inte billigare, kanske någon tusing om året i försäkring så det är ju struntsamma. Prismässigt verkar de ligga kanske 10-15 tusen billigare, men mer är det absolut inte.

Bilder blir det givetvis var det lider, är ju inte precis fotoväder den här tiden på året.
andreas_lofgren skrev:Det förekommer en massa historier om pizzerior, guldlänkar och snöskotrar som folk fått som bytesförslag, men något sådant har jag inte råkat ut för i alla fall. Ta i trä...
Gammal tråd, men vaffan... Jag har faktiskt blivit erbjuden ett guldarmband för en synthesizer jag sålde. Vi gjorde upp affären i telefon, köparna körde 30 mil och hade med sig pengarna men ville ändå erbjuda mig ett guldarmband. Jag valde pengarna. Några år senare sålde jag en annan synt och blev då erbjuden en fläkt på golvstativ som dellikvid. Även denna gång valde jag kontanter. Ja, det finns gott om märkliga individer. Bilar har jag inte sålt så många. Min förra bil sålde jag till en kille på Svenska 85X70-klubbens forum utan att behöva annonsera ut den. Rätt pris till rätt köpare.
Inte så märkligt. I sydligare(östligare) länder med mycket svag egen valuta fungerar guldet mera som investering/sparande/valuta än vad det gör här i Sverige. Med tanke på att guldpriset gått upp så pass mycket är det inte heller konstigt att man vill casha in prisstegringen.

Jag provade att dra en ny jordkabel men det funger[…]

Jag har gett bilen ledigt idag, schysst eller hur?[…]

Larm går v70 -07

:-D Movement skulle jag gissa på, verkar g&[…]

Verkar stämma bra det. Fick just en notis om […]