- fre 26 okt 2007, 20:23
Vill du trolla fram elefanter till dina kunder så får det stå för dig.
Jag vet inte om du jobbar i cirkusbranschen som biljettförsäljare eller nåt liknande, just det du var ju trollkarl.
Du behöver inte förklara att 250000kr är mycket pengar, men vissa saker ligger inte på en rimlig nivå, alltså en hellack är inte ett rimligt alternativ pga en omlackad dörr.
Blixnabb skrev:Kunden har väldigt ofta rätt, men tyvärr inte alltid.Jensen skrev:Det som inträffat är fasansfullt, alltså kräv att få ersättning med en halv miljon, samt en helt ny bil (S)Om man lägger över en kvarts miljon på en bil vill man inte ha en lackskarv.
Kom igen!!
Visst är det kanske inte kul att få en omlackad dörr, men att vissa kommer med så dumma ideer som att kräva omlack utav bil, det finns liksom ingen logik i detta tips, har du tur så kan du kanske be dom om att plocka en ny dörr, annars så finns det regler för hur man hanterar detta scenario, då det inte är helt ovanligt med transportskador.
Nr 2 är att väldigt många bilar rullar ut omlackade, bytta delar mm mm oftast pga transport firmans hantering och inte Bilias som i detta fall.
Sen så är det givetvis så att om en verkstad som Bilia lackar din bil så kan du räkna med att det blir korrekt gjort, tycker egentligen inte ens att du behöver byta dörr, men nu verkar du tillhöra kategorin "jobbig kund" som aldrig blir nöjd, och har hittat ett sätt som gör att du kan åberopa KOMPENSATION.
Detta underbara ord som man nästan får höra dagligen så fort folk får chansen.
T.ex er mekaniker på verkstan fes i bilen, jag tycker att ni borde bjuda mig på första servicen el nåt liknande.
Varför informeras inte alltid kunderna, ja dels för att man som säljare inte ens får reda på detta alltid, samt att väldigt många kunder skulle gnälla över något som egentligen inte är något fel, ingen kan ju påstå att bara för att man lackar om en del så skulle den delen bli sämre.
Du resonerar som en typisk mekaniker, säljaren lovar guld och gröna skogar samt målar upp en bild om en ypperlig bil, mekaniker som inte äger bilen skall bara göra sitt jobb, få ut den från firman så fort som möjligt, och alla kunder som visar sig ute i verkstaden är jobbiga gnäll månsar.
För normalt folk är det mycket pengar det handlar om, om jag köper en skinnsoffa och det visar sig att en sits är bättrad så skulle jag bli fly förbannad om jag nu inte köpte just denna soffa med ett reduserat pris av just den anledningen.
Och en omlackning blir aldrig lika bra som en fabrikslackerad produkt, tro mig jag har den branchen som kund.
Om det nu är så att man skall och kan skylla allt på transport firmorna så är det enkelt ordnat, allt som dom förstör får dom betala för.
Eller är det så att de flesta skador uppstår hos handlaren....
Kompisen hämtar sin bil efter en vanlig service och ser att man har bytt höger backspegel, svaret var att mekaniker hade krachat den mot en annan bil, detta påtalade de inte ens för kunden, skrämmande.
I ett annat fall var det tvärtom, den nya bilen hämtades och säljaren säger att det finns en skada på bilen och ber oss leta efter den, vi kan inte se den varvid han lägger sig på alla fyra och pekar på ett litet märke under plasten på höger tröskellåda. Hans svar var att ny plastbit är beställd, vi åtgärdar så fort som den har kommit. Här snackar vi bemötande, mycket proffisionellt.
Jag jobbar som säljare och har en ledstjärna - kunden har alltid rätt, han betalar din lön. Bemöt honom som du själv skulle vilja bli bemött, vill han ha en elefant så skall han få en elefant (även om den lär kosta).
Vill du trolla fram elefanter till dina kunder så får det stå för dig.
Jag vet inte om du jobbar i cirkusbranschen som biljettförsäljare eller nåt liknande, just det du var ju trollkarl.
Du behöver inte förklara att 250000kr är mycket pengar, men vissa saker ligger inte på en rimlig nivå, alltså en hellack är inte ett rimligt alternativ pga en omlackad dörr.