Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Så kom det idag en räkning på den perioden dom förlängt plus en månad tillbaka 2007-07-23. Dessutom har dom flyttat fram datumet en månad längre än vi från början sagt. Nu fattar jag ingenting av vad dom sysslar med så jag ringde och bad dom flytta tillbaka förfallodatumet till 31/8 så får min nya försäkring börja gälla då så jag slipper det här bolaget!

Får jag då en till räkning från 07-07-23 (dvs 2månader kortare än jag anser mig betalt för) så får jag väl gå vidare.

Med det bolaget jag har valt istället så fick jag f.ö. ner årskostnaden från 11900kr till 5600kr :lol: plus att jag valde en del tillägg på nya försäkringen som jag inte hade tidigare så totalt ligger den nya på 6200kr med samtliga tillägg dom kunde erbjuda.

mvh
Anders
av anp
anp skrev:Ja, kan man kortfattat svara.

Försäkringsbrev är svårtolkade, och troligen av en orsak och med flit.
En krona här, och en krona där. Kan bli många lättförtjänta kronor för bolaget ifråga.
Se bara till den smygande premiehöjningen som årligen debiteras, samtidigt som konkurerande f-bolag blir billigare på samma fordon och miltal mm.
Trogna kunder är lätta inkomstbyten...

Fick själv nyligen ett inbetalningskort på en bil jag ställde på 1 Juli.
500 kronor ungefär var det på, och gällde till mitten av Augusti, samt skulle betalas senast idag.
Bara dagar efteråt kom ett nytt inbetalningskort med halvårspremien debiterad, inklusive det belopp som fanns på det första inbetalningskortet. Sista betalningsdag någon gång i mitten av Augusti.
Inte ett ord om att det första inbetalningskortet makulerats, fanns skrivet på det sista utskicket.
Hur tolkar man detta?
Jag valde att kasta det sista inbetalningskortet, och betala det första, i hopp om att undvika en ev, förseningsavgift och tillhörande strul.
Men jag undrar ju över om någon bakomliggande tanke finns hos mitt f-bolag över det dubbeldebiterade beloppet på ca, 500 kronor för tiden 1 Juli till mitten av Augusti.
Fick idag ringa och påminna f-bolaget om att skicka ut en ny faktura, då ingen ännu kommit.
Vad jag förstod av samtalet fanns inget registrerat hos dem om att jag inte betalt den faktura jag kastade, trots att förfallodagen borde ha passerats nu.
Som tur var skulle jag inte få någon förseningsavgift eller än värre, ett inbetalningskort till trafiksäkerhetsföreningen att betala för tiden mellan idag och den 13 Augusti som var den sista försäkringsdagen på den faktura jag betalade.

IMG_8296.jpeg IMG_8295.jpeg IMG_8294.jpeg

Det skulle jag säga går, även om d[…]

Volvo V70n 2006a gäller det. Märkte att[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]