Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Jag vill hävda att skadorna inte hör ihop för fem öre, dels är dom inte i samma höjd, din bil är träffad över navet på hjulet och uppe i skärmkanten medan den vita bilen är skrapad i höjd med navet och lägre. Den vita är dessutom träffad där den är som mjukast och kan omöjligt gjort den skadan du har på bilen. Det vita märken som du ser på din bil är ju grundfärgen som lyser igenom, något som är mycket vassare och kantigare än en mjuk stötfångare i plast har gjort dessa märken.

Att dom tagit sig på skadan kan bero på att det handlar om en firmabil med x antal användare så ingen vet exakt vad som skett eller ej.
Kanske är det t o m så att du faktiskt lurar dom att tro att det är deras bil som tillfogat skadorna på din bil eftersom dom kan se att det finns en mindre skada på stötfångaren på sin bil.
Hilmer skrev:Jag vill hävda att skadorna inte hör ihop för fem öre, dels är dom inte i samma höjd, din bil är träffad över navet på hjulet och uppe i skärmkanten medan den vita bilen är skrapad i höjd med navet och lägre. Den vita är dessutom träffad där den är som mjukast och kan omöjligt gjort den skadan du har på bilen. Det vita märken som du ser på din bil är ju grundfärgen som lyser igenom, något som är mycket vassare och kantigare än en mjuk stötfångare i plast har gjort dessa märken.

Att dom tagit sig på skadan kan bero på att det handlar om en firmabil med x antal användare så ingen vet exakt vad som skett eller ej.
Kanske är det t o m så att du faktiskt lurar dom att tro att det är deras bil som tillfogat skadorna på din bil eftersom dom kan se att det finns en mindre skada på stötfångaren på sin bil.
Kolla lite bättre på bilderna så kommer du att se att skärmen ovanför hjulet är helt skrapad. Men tack för sinpunlter. bild nr 2
sony skrev:
Hilmer skrev:Jag vill hävda att skadorna inte hör ihop för fem öre, dels är dom inte i samma höjd, din bil är träffad över navet på hjulet och uppe i skärmkanten medan den vita bilen är skrapad i höjd med navet och lägre. Den vita är dessutom träffad där den är som mjukast och kan omöjligt gjort den skadan du har på bilen. Det vita märken som du ser på din bil är ju grundfärgen som lyser igenom, något som är mycket vassare och kantigare än en mjuk stötfångare i plast har gjort dessa märken.

Kolla lite bättre på bilderna så kommer du att se att skärmen ovanför hjulet är helt skrapad. Men tack för sinpunlter. bild nr 2
På DIN bil ja, men då borde det rimligen även finnas skador i samma höjd på den andra bilen, och det finns INTE enligt dina bilder.
Den vita bilen har mindre skrapmärken på den absolut mjukaste delen på hela bilen förutom stolstoppningen, den kan omöjligt ha orsakat de skador du har på din bil, så är det bara!
Så är det inte. Titta på bild nr.2 . Tjejen som körde erkände att hon körde på min bil så !
sony skrev:Så är det inte. Titta på bild nr.2 . Tjejen som körde erkände att hon körde på min bil så !
Vad är det som är så fantastiskt med bild nr2!? Denna bild visar ju enbart de skador du har på DIN bil.
Ingen av de bilder du lagt upp på den vita bilen visar att det är denna bil som orsakat skadorna på din bil, skadorna stämmer helt enkelt inte ihop baserat på de bilder du lagt upp.

Att tjejen/firman tagit på sig skadan kan vara så enkelt att det finns en skada på bilen och dom tar dig på orden att det är just här den har inträffat. Är det t ex en bil inom kommunen/hemtjänst så vet ingen (i normala fall )vem som orsakat just dessa skador och dom tar sig bara på det för att hålla anseendet uppe. Det har hänt förr och kommer förmodligen att hända igen.
Du har tyvärr inga bevis på att det är just denna bil som orsakat dina skador, jag tycker att det är mycket konstigt att försäkringsbolagen inte reagerar.
Hilmer, jag tror faktiskt att bild 1 och 2 är motpartens bil, 3 och 4 TS bil.
Där har du nog rätt. Men TS har ju hittat någon som tagit på sig ansvaret. Han har en jävla tur.
SvenB skrev:Där har du nog rätt. Men TS har ju hittat någon som tagit på sig ansvaret. Han har en jävla tur.
Ja TS har haft tur att träffa på nån som inte har bevis för att dom INTE är inblandade och därför tagit på sig skadan.
Skadorna hör som sagt inte ihop, det finns ingen som helst möjlighet att denna lilla skada på stötfångaren ska paras ihop med en ordentlig plåtskada på den andra bilen, som dessutom inte ens är i samma höjd.

Men vad vet jag, jag har ju bara x antal år bakom mig som bilplåtslagare och nu skadevärderare... ;)
huum ja det ligger en del i det du säger hilmer kolla lite närmare på bilderna från början o tänkte samma sak som du hävdar
men ville inte säga nått försynt som jag är.

kan ha fel jag med har hänt förr.
Anslutningar motorblock B21

Ja. Mellan dina 2 och 4 i bild sitter värmepa[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

För att förhindra övervarvning av m[…]

Bensinpriser v2

Du kan vara lungn, du kan tanka din volvo om 20&[…]

Vi som beställt EX90

Jag fick beskedet via telefon och jag har inte f&a[…]