Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Kite skrev:Vad kostar servicen, 2-3k per år? Känns som att det är rätt marginell kostnad för en bil för 3-400k om man jämför med vad bränsle och värdeminskning står för så att välja bort en bil pga att det inte ingår fri service känns kortsiktigt?
Tänkte på det med. Känns som att sila mygg och svälja elefanter. Någonstans får man betala det som sägs vara gratis, ingå i köpet, vi skickar med det & det.....!

Men anser du att det är något att ta med i val av bil så har du bara två märken att välja mellan, och visst, det är var och ens sak att prioriera.
Alltså.. Det är väl egentligen känslan. Även om man i bakhuvudet vet att man får betala den hur som helst så känns det ju lite bättre i själen att kunna bara lämna in bilen utan att betala för det, som att man blir mer prioriterad som kund. Jag gillar konceptet med fri service, det känns som det är bra kundvård att låta det ingå i nybilspriset. Nu är det såklart inte det i verkligheten, för Volvo öppnar ju egentligen för att du ska kunna ta den till en billig verkstad istället. Men känslan...
Det är ju lite trist om nu Meco egentligen velat ha en BMW och känner att han hade valt det om han känt till servicekostnaden på förhand. Det är väl den känslan som är jobbig, även om 7200:- extra på tre år (serviceavtalet) fullständigt överskuggas av värdeminskningen på en ny bil under samma tid.
Nej, det är faktiskt 99:-/månaden. Men det kommer ju på samma faktura som bilamorteringen och den rabatterade försäkringen från Volvofinans. Men Volvo kunde ju gömt de 99:- i bilpriset, precis som BMW gör, och höjt bilpriset med 3.564:- :)
raye123 skrev:Tro vad du vill 0 kr i månaden,kolla gärna med Bilia i Uppsala.

Tillfälliga kampanjer där servicen ingår finns ju för alla märken till och från, både lokala och rikstäckande.
raye123 skrev:Tro vad du vill 0 kr i månaden,kolla gärna med Bilia i Uppsala.
Jag trodde du refererade till länken i inlägget före :oops: . Men visst går det att förhandla bort de 99:- också, det är jag fullt övertygad om. Men som någon skrev tidigare i tråden, då går det kanske inte lika lätt att få lika mycket i rabatt. :|
V60 CC svart list runt hjulhus

När jag kikar på bilder ser det ut som […]

EV[emoji[emoji[emoji638][emoji639][emoji[emoji6[e[…]

Avskavda kablar ?

Hittade dessa avskavda kablar idag i motorrummet p[…]

Hej! Tänkte lägga ut en intressekoll p&a[…]